Sikken vejrudsigt i Dashboardet
Fra : Peter

Dato : 09-05-05 19:13

Ifølge Dashboards vejrudsigt er der pt. 19°C i København.
På mit termometer er der omkring 9°C.
Fuldstændig ubrugeligt, efter min mening.

/Peter (der skide fryser)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-05-05 19:25

Peter <ihatespam@cybercity.dk> wrote:

> Ifølge Dashboards vejrudsigt er der pt. 19°C i København.
> På mit termometer er der omkring 9°C.
> Fuldstændig ubrugeligt, efter min mening.

Amerikanere har svært ved at se ud iver deres egen næsetip, så det du
får oplyst er vejret i Copenhagen i staten New York.

mch.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 20:19

Kaj Christiansen skrev:

> Amerikanere har svært ved at se ud iver deres egen næsetip, så
> det du får oplyst er vejret i Copenhagen i staten New York.

Men hvis man klikker på det lille 'i' nede i hjørnet og skriver
Odense i stedet for Copenhagen, så finder den 'Odense, Denmark',
København er underligt nok ikke på listen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 20:30

Thomas G. Madsen skrev:

> København er underligt nok ikke på listen.

Jo, den er da så. Hvis man skriver Copenhagen, så får man:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/tiger/dashboard/copenhagen.png>.

Standardindstilingen er så bare Copenhagen, NY.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-05-05 22:35

> Jo, den er da så. Hvis man skriver Copenhagen, så får man:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/tiger/dashboard/copenhagen.png>.
>
> Standardindstilingen er så bare Copenhagen, NY.

I Konfaburator skulle der stå Copenhagen, Denmark.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 09:13

In article <1gwbi1a.4jtoz2woe4fcN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> I Konfaburator skulle der stå Copenhagen, Denmark.

Det skal der også i Dashboard. Det lader til at være en pudsig lille
fejl, at Weather Widget automatisk står på "Copenhagen, NY" (USA) i
stedet for "Copenhagen, Denmark", når man installerer OS X 10.4 på dansk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-05-05 11:32

Per Rønne skrev:

> I Konfaburator skulle der stå Copenhagen, Denmark.

Øhh, hvad er Konfaburator for noget? Ikke engang Spotlight kan
finde den/det. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 11:41

http://www.konfabulator.com/
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-05-05 12:05

Per Rønne skrev:

> http://www.konfabulator.com/

Aha og tak.
Altså en slags pendant til dashboard.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-05-05 12:14

> Aha og tak.
> Altså en slags pendant til dashboard.

Forløberen for Dashboard - den var ude længe før Tiger.
Vi vel en del der ikke lider af versionitis, og stadig kører med Panther
indtil fejlene i Tiger er fundet og rettet. Der kan den bruges, hvis man
har de lyster.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-05-05 13:33

Kaj Christiansen skrev:

> Forløberen for Dashboard - den var ude længe før Tiger.

Okay.

> Vi vel en del der ikke lider af versionitis, og stadig kører
> med Panther indtil fejlene i Tiger er fundet og rettet.

Nogle bliver jo nødt til at finde dem, og det bliver så de
versionitis-ramte. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-05-05 13:53

> Nogle bliver jo nødt til at finde dem, og det bliver så de
> versionitis-ramte. :)

Selvfølgelig. Jeg overvejer selv at smide en Tiger på konens Mac om et
par uger og se. - Ved nærmere eftertanke, er det nok knap så
sundhedsskadeligt at prøve på min egen først

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-05-05 14:32

Kaj Christiansen skrev:

> Jeg overvejer selv at smide en Tiger på konens Mac om et par
> uger og se. - Ved nærmere eftertanke, er det nok knap så
> sundhedsskadeligt at prøve på min egen først

Nej, jeg tror også at du gør klogest i at vælge din egen ;)
Spøg til side, så er jeg egentlig meget overrasket over, hvor
godt det kører her på min G5. Valgte en 'archive and install'.
Den både starter hurtigere og virker også hurtigere generelt.

Der var en ydelsesforbedring fra 10.3.8 til 10.3.9 her hos
mig, men den var også mærkbar hurtigere fra 10.3.9 til 10.4.

Photoshop CS, Font Agent Pro 3.01 og Stuffit Standard 9.1
måtte jeg geninstallere, men sammenlignet med hvad jeg sidder
med af problemer på WinXP 64-bit Edition lige pt., så er det
småting. (Jeg ved dog godt, at disse to systemer ikke helt
kan sammenlignes, da Windows 64-bit Edition kræver nye drivere
til alt hardware. Det gør Tiger vist ikke nødvendigvis).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 19:44

In article <d5qk5v.1qc.1@tgm.dyndns.dk>,

> Nej, jeg tror også at du gør klogest i at vælge din egen ;)

Det kommer helt an på magtfordelingen i ægteskabet. Der er ægteskabet,
hvor konen "har bukserne på" og andre, hvor det er omvendt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-05-05 20:06

Henrik Münster skrev:

> Det kommer helt an på magtfordelingen i ægteskabet. Der er
> ægteskabet, hvor konen "har bukserne på" og andre, hvor det er
> omvendt.

Klart, klart. :)
Kaj lød bare umiddelbart, ud fra hans udtalelser, til at tilhøre
den første kategori, og så er det med at passe på, hvis man helst
vil undgå at få ørene i maskinen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-05-05 09:29

> Klart, klart. :)
> Kaj lød bare umiddelbart, ud fra hans udtalelser, til at tilhøre
> den første kategori, og så er det med at passe på, hvis man helst
> vil undgå at få ørene i maskinen.

Vi har en rimelig ligelig fordeling, der er ikke nogen af os der gider
punke på den anden.
Konen har den indstilling til computere, at den skal bare køre uden
problemer, når hun tænder for den. Hun er ligeglad med hvad der for den
til det; om det er OS X eller serieforbundne hamsterhjul eller noget
helt tredje. Når der er noget galt er det mig der må i gang med
support/fejlfinding. Derfor er det en fordel at jeg selv kender systemet
nogenlunde, inden jeg skal til at fortælle, hvad der er anderledes end
vores nuværende 10.3. Derfor er der nok klogest at starte med at
opgradere min egen.
Det er i øvrigt af samme grund, at jeg i sommers smed OS 10.3 på en
gammel iMac, vi havde sendt til Jylland som u-landshjælp - undskyld; til
familien der var ramt af lynet, i hvet tilfælde alle de elektriske dele,
herunder deres forrige computer - det er lettest at telefonsupportere
det system du selv har på skærmen.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Per Rønne

Dato : 09-05-05 22:35

Peter <ihatespam@cybercity.dk> wrote:

> Ifølge Dashboards vejrudsigt er der pt. 19°C i København.
> På mit termometer er der omkring 9°C.
> Fuldstændig ubrugeligt, efter min mening.

Ifølge min widget {Konfabulator, MacOSX 10.3.9} er der 6°, mens det
udendørs temperatur siger 5,7°. 23:16 mandag aften. Men måske henter de
data to forskellige steder fra?

> /Peter (der skide fryser)

Der fandt vejret varmt nok til korte bukser. Om dagen, altså.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Bech

Dato : 11-05-05 08:47

In article <1gwbhwb.hmv7wo1plmfi8N%spam@husumtoften.invalid>,
> [...]

> Ifølge min widget {Konfabulator, MacOSX 10.3.9} er der 6°, mens det
> udendørs temperatur siger 5,7°. 23:16 mandag aften. Men måske henter de

Er du sikker på, de ikke henter data fra dit termometer?

Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 14:54

Peter <ihatespam@cybercity.dk> wrote:

> Ifølge Dashboards vejrudsigt er der pt. 19°C i København.
> På mit termometer er der omkring 9°C.
> Fuldstændig ubrugeligt, efter min mening.
>
> /Peter (der skide fryser)

Klik på det lille i nederst i højre hjørne og indtast så Copenhagen,
Denmark i søgefeltet, så får du det rigtige København.