papirkurv vil ikke blive tømt
Fra : kaddier

Dato : 09-05-05 10:24

efter jeg har bedt min iMac om att tømme papirkurven og trykket ok, sker
der ikke mere! Ingen yderligere advarsel fx om beskydtede filer. Der
sker bare ikke noget. Hjælp!!
Jeg har 10.3.9
Hilsen
Per

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-05-05 14:48

Kig på MacUpdate efter
Trash It!
eller
Trash Lock Files

Fra : kaddier

Dato : 09-05-05 15:05

Tak for hurtigt svar! Betyder det du skriver at der sansyneligvis
alligevel er en beskyttet file?

Fra : kaddier

Dato : 09-05-05 15:15

Det gik ok. Alt er væk; men den kan stadig ikke tømmes på normal vis.
Hvordan kan det være?
Hilsen
Per

Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-05-05 15:30

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Det gik ok. Alt er væk; men den kan stadig ikke tømmes på normal vis.
> Hvordan kan det være?
> Hilsen
> Per

Du kan også prøve " sikker tømning af papirkurv", det er lykkedes et par
gange for mig, med genstridige filer.
Men vær HELT sikker på at du aldrig vil fortryde!

Hvad det er som driller i din papirkurv , ved jeg desværre ikke :-/

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-05-05 21:48

Jeg har selv en mappe på en ekstern disk, som ingen her har kunnet
hjælpe mig med at fjerne. Ingen af de nævnte værktøjer heller. Årsag
kendes ikke...

Fra : Erik Richard

Dato : 09-05-05 22:35

Hej Jens

Har du mulighed for at starte i OS 9.x? - Så er det ikke så svært...
Sørg for at den eksterne disk er aktiv i Finder på OS 9.x - altså
tilgængelig fra skrivebordet.

Hent FileBuddy 6.1.8, installer den på OS 9.x og genstart i OS 9.x. Åbn
FB, gå til menuen 'Cleaning' -> 'Find Invisible Items'. I det fremkomne
dialogvindue afkrydser du felterne 'Ignore Custom Icons' og 'Ignore
Desktop Files'. Vælg den eksterne disk i vinduet med disknavne. Klik
'Search'.

I det dokument/resultatvindue, der kommer op, finder du filen '.trash' /
'Trash'. Det er mapper med alm. mappesymbol. - Du må endelig _IKKE_
forsøge at slette den 'Trash'/'Papirkurv', der ligger nederst på listen
med det klassiske papirkurvssymbol, - gør du det, låser maskinen!!

Åbn mapperne '.trash' / 'Trash' (de åbner hierakisk). Herinde ligger nu
en ny mappe med navnet '501', åbn denne, markér indholdet og vælg øverst
i vinduet 'Make visible'. Herefter vil den overliggende mappe åbnes, og
du kan nu manuelt trække indholdet af mappen '501' til din OS 9.x
papirkurv. Du kan også blot markere indholdet i '501' og bruge
COM+BACKSPACE, så flyttes indholdet til din OS 9.x papirkurv, men du kan
så ikke se, om den tømmes eller ej, da usynlige filer ikke får låget til
at hoppe af...

Når du har flyttet indholdet til papirkurven går du i arkivlinien og
vælger 'Special' -> 'Empty Trash', mens du holder ALT tasten nede.

Afslut FileBuddy.... - That's it...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>