Airport express
Fra : Søren

Dato : 08-05-05 11:47

Jeg har været inde på Apples' hjemmeside og læst om airport express. Jeg
har ikke rigtig kunne finde ud af, om jeg kan oprette et trådløst
netværk ved hjælp af airport express alene eller der skal suppleres med
f. eks. airport extreme. I det konkrete eksempel, hvor det skal
anvendes, er en ADSL forbindelse med Motorola kabelmodem (fjernsynsstik
--> Motorola kabelmodem --> computere). Er der nogen der kan afklare
spørgsmålet for mig ?

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-05 12:30

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> [...]
> har ikke rigtig kunne finde ud af, om jeg kan oprette et trådløst
> netværk ved hjælp af airport express alene eller der skal suppleres med

det kan du ...

>I det konkrete eksempel, hvor det skal
> anvendes, er en ADSL forbindelse med Motorola kabelmodem (fjernsynsstik
> --> Motorola kabelmodem --> computere). Er der nogen der kan afklare
> spørgsmålet for mig ?

Det burde også fungere ... men der er nok nogen der har mere erfaring
med ligepræsist dette setup end mig ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-05-05 13:00

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:

> Er der nogen der kan afklare
> spørgsmålet for mig ?

Som Thomas skriver; ja.

Airport Extreme og Express adskiller sig væsenligst således:

Extreme:
Trådløs base m. WAN-port til modem (internet)
+ LAN-port til lokalt netværk (med kabel)
+ Stik til ekstern antenne.

Express:
Trådløs base m. WAN-port til modem (internet)
+ Stik til stereoanlæg/højttalere (analogt/optisk)

Begge har stik til USB printer.

Ref.:
<http://www.apple.com/dk/airportexpress/specs.html>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-05-05 13:44

> [...]
>
> Express:
> Trådløs base m. WAN-port til modem (internet)
> + Stik til stereoanlæg/højttalere (analogt/optisk)

Men er der ikke noget med at hvis man fx. har en iMac af de buttede med
et 11 Mbit AirPort kort, saa duer AirTunes ikke ?!

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-05 15:33

> Men er der ikke noget med at hvis man fx. har en iMac af de buttede med
> et 11 Mbit AirPort kort, saa duer AirTunes ikke ?!

det tror jeg ikke .. vi har en G4 med 11mbit kort i´... og det virker
upåklageligt

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-05-05 09:15

> det tror jeg ikke .. vi har en G4 med 11mbit kort i´... og det virker
> upåklageligt

Perfekt.

Tak.

--