Returnere værdi lavet i funktion
Fra : Ronni

Dato : 30-05-01 00:40

Nu gik jeg i hak hak hak hak.........

hvordan er det lige at jeg returnere et resultat lavet i en funktion ?

Har prøvet

function abc()
{
$tal = 2 + 2;

return $tal;
}

men det virker ikke.... ?

har også prøvet at kalde funktionen vha

$resultat = abc();

og med begge måder på en gang, men intet virker!!!

hmmm......

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 30-05-01 04:18

In article <9f1bo7$94v$1@news.inet.tele.dk>, Ronni wrote:
> function abc()
> {
> $tal = 2 + 2;
>
> return $tal;
> }
>
> men det virker ikke.... ?

Til inspiration:

function test()
{
   return 'Smølf';
}

print test();

Ovenstående vil returnere en lille blå ting.

/tlk

Fra : Ronni

Dato : 30-05-01 12:17

function headers($idet,$siteid)
{
$result_header = mysql_query("SELECT header FROM headers WHERE id =
'$id'");
$result_subheader = mysql_query("SELECT subheader FROM content WHERE
siteid = '$siteid'");

list($header) = mysql_fetch_row($result_header);
list($subheader) = mysql_fetch_row($result_subheader);

$new_header = "<span class=\"header_num\">0$id . </span><span
class=\"header\">$header // $subheader</span>";

return $new_header;
}

Så har jeg prøvet at kalde det vha :

$header = headers($id,$siteid);

og

headers($id,$siteid);

Men intet virker!
Har prøvet :
echo $header;
og
echo headers($id,$siteid);
men der kommer ingenting!

Resultat skulle helst over at ligge i en variable, da denne senere skal
parses sammen med designet,
som en slags template system.

Selve koden fungere fint, har haft den over i en seperat fil og der gav den
det ønskede resultat.

/Ronni

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 30-05-01 16:48

In article <9f2ki5$m5k$1@news.inet.tele.dk>, Ronni wrote:
> function headers($idet,$siteid)

Erstat $idet med $id.

/tlk

Fra : Ronni

Dato : 30-05-01 20:10

> Erstat $idet med $id.

Er gjort, mindre stavefejl da jeg prøvede at teste det =)

Men det hjalp intet!!! ???

/Ronni

Fra : Ronni

Dato : 30-05-01 21:00

Fandt fejlen laaangt om længe, den var et helt andet sted, som jeg slet ikke
havde
tænkt over =)

Sorry I wasted your time!

/Ronni

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-05-01 20:59

"Ronni" <ronni1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Fandt fejlen laaangt om længe, den var et helt andet sted, som jeg slet
ikke
> havde
> tænkt over =)

Det er altid smart at poste svaret her.

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"