Kan det ikke gå hurtigere?
Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 30-05-01 00:30

Hejsa!

Vi er et par stykker her som kører et meget lille "netværk".. To PC'er med 2
10/100Mbit netkort forbundet med et krydset Twisted Pair kabel.. Når vi
sender filer til hinanden (via ICQ - hun tapper min netforbindelse med
SyGate.), overfører den "kun" med ca. 1000-1100 kb/s.. Kan det ikke gå
hurtigere, når det er 100Mbit netkort? Jeg har modtaget med over 3000kb/s
til et computer party (The Party.. Fra en lokal server..).. Er det fordi det
er med et krydset kabel, og ingen HUB..? Eller er ICQ bare ingen ørn til
filoverførsel? Findes der ikke et andet simpelt program som udelukkende er
lavet til filoverførsler (ikke med FTP).. Jeg ved ikke det store om netværk,
men måske gør nogen andre det? Dig f.eks..??

Someone fill me in..

Mvh. Brian

Fra : Eivind Olsen

Dato : 30-05-01 06:45

Nu afhænger filoverførsels hastigheden jo af begge computere, og en ofte set
fejl er at en eller flere putere
ikke har slået DMA til (men snak mere om dette i en gruppe som handler om
det respektive styresystem)

Men hvorfor bruger du ikke det alm fil deling i Wintendo ? eller kører den
ene maskine
Unix eller hur ? savner lidt oplysninger....

mvh

Eivind

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 30-05-01 09:46

Den ene maskine kører Win 2000, og den anden kører Win 95 OSR2.. Vi har
stillet begge kort til at køre 100Mb med fuld duplex.. :) Grunden til at vi
ikke bruger alm. filoverførsel (i Wintendo, som du så flot kalder
det...............................) er, at vi gerne vil holde øje med
hastigheden.

Begge Netkort er af typen LevelOne FNC-538TX...

-Brian

Fra : Allan Elsted Madsen

Dato : 30-05-01 10:08

"Brian Juul Nielsen" <New-York@Anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastigheden.
>
> Begge Netkort er af typen LevelOne FNC-538TX...

Jeg ved godt at det ikke er et svar, men jeg kan anbefale programmet DU
Meter til at holde øje med download-hastigheden. Så kan du også prøve om det
går hurtigere med alm. filoverførsel.

www.dumeter.dk

Mvh.

Allan Elsted Madsen

Fra : Peter Søgaard

Dato : 30-05-01 10:15

"Brian Juul Nielsen" <New-York@Anarki.dk> wrote in message
> [...]
det
> er med et krydset kabel, og ingen HUB..? Eller er ICQ bare ingen ørn til

Ja, jeg mener der er en file-stream cap på icq.