Mac mini Langsom filoverførelse.
Fra : Allan D. Pedersen

Dato : 02-05-05 18:45

Kan det passe at det næsten skal tage en time at overføre ca 600 mb
billeder fra en windows maskine til en Mac mini over netværk?

Det går pænt langsomt..
er der en måde at tjune netværkket?

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-05 20:15

In article <42766708$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Allan D. Pedersen" <grillbiller@hotmail.com> wrote:

> Kan det passe at det næsten skal tage en time at overføre ca 600 mb
> billeder fra en windows maskine til en Mac mini over netværk?

Det passer vist meget godt, hvis det ikke er gigabit ethernet.

> Det går pænt langsomt..
> er der en måde at tjune netværkket?

Ikke andet end at finde en hurtigere metode. Jeg gider heller ikke vente
på det, så jeg plejer at bruge FireWire. Har man to Mac med FireWire,
kan den ene tilsluttes den anden som ekstern FireWire-disk. Så vil det
kun tage få minutter. Det går nok desværre ikke mellem Windows og Mac.
Men så kunne du måske finde en ekstern FireWire-disk og bruge den som
mellemstation. Det er stadig en hel del hurtigere. Du kunne måske også
brænde en cd med data, men jeg må tilstå, at jeg ikke aner, om det er
hurtigere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-05-05 20:47

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> Det passer vist meget godt, hvis det ikke er gigabit ethernet.

På en server er det muligt at få 10 Mb/s på en 100 Mbit forbindelse -
på en sådan ville det altså være overstået på et minut. Der må være
et eller andet ivejen. Går data via en ADSL forbindelse?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-05 21:01

In article <yu2fyx54di9.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> På en server er det muligt at få 10 Mb/s på en 100 Mbit forbindelse -
> på en sådan ville det altså være overstået på et minut. Der må være
> et eller andet ivejen. Går data via en ADSL forbindelse?

Sidst jeg forsøgte at overføre 4-5 GB musik via vores hjemme-ethernet,
som vist er 100 Mbit, så stod der, at overførslen ville taget 8-10-12
timer eller sådan noget. Jeg opgav derfor hurtigt og brugte FireWire.
Jeg er spændt på at høre, hvad der kan være galt, for så er mit netværk
også får langsomt
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-05 20:52

> [...]

> Kan det passe at det næsten skal tage en time at overføre ca 600 mb
> billeder fra en windows maskine til en Mac mini over netværk?

Hvordan er maskinerne forbundet? Hvis det er via en gammel hub på 10
Mbit passer det meget godt, men hvis det er via en 100 Mbit switch
burde det kunne klares på ganske få minutter.

Via gigabit ethernet kan den slags overføres på 25-20 sekunder, men
det har Mac mini desværre ikke.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Allan D. Pedersen

Dato : 02-05-05 21:13

Ok jeg var måske lige en tand for hurtig til at skrive dette indlæg...

Jeg er ny i MAC verden..

Jeg har ikke haft overførelses problemer når det gælder PC2PC
overførelse, så går det hurtigt nok.

men ellers.. ADSL--Router === PC og MAC
Det er Routeren som tildeler IP adresser (DHCP)

som sagt.. der har aldrig været problemer når det er mellem PC.

jeg har enda prøvet at slå Auto fra og vælge full duplex 100baseTX og
std. MTU (1500)
men det kom der ikke mere fart ud af..

Æv...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-05-05 21:39

"Allan D. Pedersen" <grillbiller@hotmail.com> writes:

> [...]
> overførelse, så går det hurtigt nok.
>
> men ellers.. ADSL--Router === PC og MAC
> Det er Routeren som tildeler IP adresser (DHCP)

Hvilke IP numre har de to maskiner fået tildelt (angiv også netmasken).

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Allan D. Pedersen

Dato : 02-05-05 21:42

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hvilke IP numre har de to maskiner fået tildelt (angiv også netmasken).

Mac = 10.10.10.7
PC = 10.10.10.3
Xbox = 10.10.10.5
Netmask 255.255.255.0
Gateway 10.10.10.1

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-05-05 08:10

"Allan D. Pedersen" <grillbiller@hotmail.com> writes:

> Mac = 10.10.10.7
> PC = 10.10.10.3
> Xbox = 10.10.10.5
> Netmask 255.255.255.0
> Gateway 10.10.10.1

Godt, din trafik bliver på dit eget netværk.

Så kunne en anden mulighed være at aktivere ftp på Mac'en, og åbne
"ftp://dig@10.10.10.7" på PC'en. Herefter kan du kopiere direkte.
Hvis det går hurtigt er det Mac'ens windowsfilsystemsnetværksdims der
er langsom.
http://bigfoot.com/~thunderbear