Tigeren
Fra : Karl Antz

Dato : 28-04-05 12:57

.... er landet

Skal installere den på min PowerBook - vi får se vuddn det går

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-05 15:01

In article <1gvqeoy.hebrbt172ngw0N%karl@antz.dk>,
karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> ... er landet
>
> Skal installere den på min PowerBook - vi får se vuddn det går

Min også. Jeg skal lige cykle en tur, før jeg får tid til at se på den.
Jeg er i syv sind, om jeg skal reformatere harddisken og installere på
ny eller bare installere oveni, som jeg plejer. Der er jo en del
indstillinger i iPhoto, Mail og den slags, som skal flyttes med over.
Dokumenterne er det jo ikke noget problem at flytte med.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-05 17:08

Henrik Münster skrev:

> Jeg er i syv sind, om jeg skal reformatere harddisken og
> installere på ny eller bare installere oveni, som jeg plejer.

Det er jeg også. Meget endda, men jeg tror nu at jeg tager
chancen og installerer oveni i første omgang.

PS. Har ikke fået min udgave endnu, men den må være lige på
trapperne, siden du og Karl har fået den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-05 19:17

In article <d4r8p4.ig.1@tgm.dyndns.dk>,
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> PS. Har ikke fået min udgave endnu, men den må være lige på
> trapperne, siden du og Karl har fået den.

Jeg bestilte endda først min mandag aften d. 25/4. Jeg havde bestilt
den, så snart man kunne, men af en eller anden grund virkede mit
Visa/dankort ikke. Jeg fik meddelelse om det kort efter den oprindelige
bestilling med en opfordring om at kontakte min bank. Apple Store ville
så prøve igen efter et par uger. Jeg gjorde nu ikke noget ved det, da
kortet virker fint ellers og også på nettet. I mandags fik jeg så at
vide, at de stadig ikke duede, så min ordre var annuleret. Heldigvis har
jeg et Eurocard, og det brugte jeg så i stedet til at bestille tigeren
påny.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jacob Vind

Dato : 29-04-05 11:18

Henrik Münster wrote:

> Jeg bestilte endda først min mandag aften d. 25/4.

Øv, min er ikke engang afsendt endnu ifølge Apples ordrestatus side, jeg
bestilte ellers 21/4.

/Jacob.

Fra : Jacob Vind

Dato : 29-04-05 15:28

Henrik Münster wrote:

> Jeg bestilte endda først min mandag aften d. 25/4.

Iøvrigt, var det den normale version du havde bestilt, eller
opgraderingen for dem der har købt ny maskine efter d. 12/4?

Det er sidstnævnte jeg har købt og den er stadig ikke afsendt ifølge
ordrestatus-siden... Kan det være fordi de ikke sendes på samme måde som
de fulde versioner (via DHL) og siden måske så ikke opdateres?

Nogen der ved noget? Jeg vil have min Tiger nu

/Jacob.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-05 15:49

In article <42724459$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Jacob Vind <news@kabalen.dk> wrote:

> Iøvrigt, var det den normale version du havde bestilt, eller
> opgraderingen for dem der har købt ny maskine efter d. 12/4?

Det var bare den normale version. Jeg har ikke fået computer i år.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-05 21:46

Henrik Münster skrev:

> Jeg bestilte endda først min mandag aften d. 25/4.

Min d. 13/4, men ikke direkte fra Apple Store. Valgte at købe
den hos min normale forhandler af Mac-udstyr, så det er nok
derfor, at den ikke er kommet endnu.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 13:55

Thomas G. Madsen skrev:

> PS. Har ikke fået min udgave endnu, men den må være lige på
> trapperne, siden du og Karl har fået den.

Den kom i formiddags, så nu kan man endelig komme i gang med at rode
med den. :)

Madsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-04-05 18:43

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... er landet
>
> Skal installere den på min PowerBook - vi får se vuddn det går

Jeg modtog min kl 12.00.
Forsøgte opdatering af min AluBook 60 Gb harddisk med 4 Gb ledig plads.
Meldte fejl på disken og nægtede installation.
Opgav og venter til clean installation.

Opdaterede OS 10.3.7 på en 18 Gb partition på G4 AGP.
Sluttede uden fejlmeldinger, men nægtede at starte op fra disken.
Slettede hele partitionen og cleaninstallerede.
Kører derefter uden problemer.

Summarum, ingen opdatering duede, kun clean install.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-05 21:46

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Summarum, ingen opdatering duede, kun clean install.

Pokkers også. Tænkte nok at det var bedre med en ren installation.
Jeg har altid startet forfra, når der kommer nye Windows-udgaver
og sådan bliver det nok også med OS X, tyder det på. Alt andet
lige, så må det også være det mest optimale, da man jo så kan være
helt sikker på, at der ikke ligger gammelt ragelse fra tidligere
versioner og forstyrrer. Det er bare træls at skulle starte helt
forfra, synes jeg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-04-05 21:57

In article <d4rp31.2o8.1@tgm.dyndns.dk>,

> [...]
> helt sikker på, at der ikke ligger gammelt ragelse fra tidligere
> versioner og forstyrrer. Det er bare træls at skulle starte helt

Jeg har opdateret både almindelig opdatering og archive and install og
det er gået fint.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-04-05 22:47

> Pokkers også. Tænkte nok at det var bedre med en ren installation.

Det er nu første gang siden 10.0 jeg har måttet ty til clean install.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 28-04-05 23:03

[snip]

> Det er nu første gang siden 10.0 jeg har måttet ty til clean install.

Og hvor længe varede operationen, om man må spørge ?

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-04-05 23:42

Mogens Thyregod <moth@gmothsoft.dk> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> [snip]

> Og hvor længe varede operationen, om man må spørge ?

Jeg har flere Mac'er.
Min Powerbook kommer til at tage lang tid, p.g.a. nødvendig backup.
Du tænker vel på selve clean install.

Den talte ned fra 48 min, mener jeg.
Om det passer, checkede jeg ikke.
Det er en UltraSCSI 10.000 disk, partitioneret i 2.

Selve installationen bliver vist peanuts i forhold til backup og
genopretning. (På min PB).

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-04-05 11:17

> Det er nu første gang siden 10.0 jeg har måttet ty til clean install.
Så er det da heller ikke for tidligt. Ikke fordi man SKAL, men jeg
gætter på, du får en markant øget hastighed fra nu af.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-05 15:52

> [...]

> helt sikker på, at der ikke ligger gammelt ragelse fra tidligere
> versioner og forstyrrer. Det er bare træls at skulle starte helt

Jeg lavede bare en "Archive and install". Det gik helt helt smertefrit,
og så vidt jeg kan se, fungerer alt. Jeg ville egentlig have slettet alt
og startet forfra, men i sidste øjeblik blev jeg doven. Jeg har aldrig
haft problemer med bare at opdatere Mac OS X, men mit system er nok
heller ikke ligefrem overfyldt med ekstra programmer, der griber ind i
alt muligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-05 23:11

Steen Larsen skrev:

> Jeg har opdateret både almindelig opdatering og archive and
> install og det er gået fint.

Ok. Så er der stadig lys forude :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-04-05 23:47

> Ok. Så er der stadig lys forude :)

Tag ikke mine indskud for mere end det er.
Det vrimler altid med underlige historier lige efter en større
opdatering.
Jeg undrede mig bare over, at en uberørt 10.3.7 installation skulle være
problematisk at lave opdatering på.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-05-05 14:32

In dk.edb.mac, Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> [...]

> Sluttede uden fejlmeldinger, men nægtede at starte op fra disken.
> Slettede hele partitionen og cleaninstallerede.

Opdaterede G4 AGP 10.3.9 med ca 5Gb ledige på boot-partition. Ingen problemer.

Opdaterede 12" PB 10.3.9 med ca. 2.5Gb ledige på boot-partition,
fravalgte alle printere og sprogpakker, installerede fint. Ingen
problemer.

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 15:57

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Det er nu første gang siden 10.0 jeg har måttet ty til clean
> install.

Jeg har i første omgang prøvet en 'archive and install', eller
hvad det nu end hedder. Altså det, hvor den installerer forfra,
men gemmer en kopi af ens gamle installation i en 'Previous
Systems'- mappe, men der er ret mange programmer, som ikke
fungerer efter hensigten, og som jeg alligevel bliver nødt til
at installere forfra. Det gælder f.eks. min Font manager (Font
Agent Pro 3.01), Photoshop CS1, min Epson-printer og scanner og
driveren til min Logitech-mus.

Der er muligvis flere programmer, men ovenstående er hvad jeg
har fundet af problemer indtil nu på de få timer, hvor tigeren
har været sluppet løs her på matrikkelen.

--
Hilsen
Madsen