mac til win
Fra : bent

Dato : 24-04-05 21:52

Hej

En af mine venne har en gamle mac med nogle teskstykke som hun gerne vil
bruge igen
Men hun har ikke printer til mac

bl.a følgen tesk fil med navn "BIOLOGIRAPPORT 4 kopi.lnk"

Jeg tænk det må kunne lade sig gøre i linux. men det lykkes ikke

så hvis nogle har et forslag til at gøre det i enter windows eller linux
jeg køre mandrake 10.1 og forskiling live-cd

Hilsen Bent

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-04-05 08:40

bent <bhp@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> bl.a følgen tesk fil med navn "BIOLOGIRAPPORT 4 kopi.lnk"
Der er helt sikkert ikke ret meget interessant biologi i den fil: Det er
en Windows-genvej.

Hvis du arbejder på Windows, kan du højreklikke, vælge egenskaber, og
derpå knappen 'find target' / 'find destination' - derved finder du
selve filen.

Ellers må du uddybe.

Fra : bent

Dato : 25-04-05 17:56

Jens Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Hvis du arbejder på Windows, kan du højreklikke, vælge egenskaber, og
> derpå knappen 'find target' / 'find destination' - derved finder du

du vil her med sige at det er kun link jeg har fadt i og ikke selv filen???
jeg har eå den til send pr mail efter den er koppier over på disskette

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-04-05 18:54

bent <bhp@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> du vil her med sige at det er kun link jeg har fadt i og ikke selv filen???
Ja, .lnk er et link. Den fylder sikkert kun 4 k. Hvis du åbner den i en
teksteditor, står der sikkert ikke meget nyttigt i den.

Fra : Zaphod B

Dato : 25-04-05 19:08

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Ja, .lnk er et link. Den fylder sikkert kun 4 k. Hvis du åbner den i en
> teksteditor, står der sikkert ikke meget nyttigt i den.

Det skjer meg f.ø. stadig vekk med "vedlegg" jeg får fra
Windows-brukere. Noen som vet hvorfor dette er en vanlig feil?
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email

Fra : Steen

Dato : 25-04-05 22:08

Zaphod B wrote:

> Det skjer meg f.ø. stadig vekk med "vedlegg" jeg får fra
> Windows-brukere. Noen som vet hvorfor dette er en vanlig feil?

fordi de bruger træk og slip istedet for at bruge emailprogrammets vedhæft
fil funktion.

Hilsen

Steen

Fra : bent

Dato : 26-04-05 02:42

Jens Rasmussen wrote:

> Ja, .lnk er et link. Den fylder sikkert kun 4 k. Hvis du åbner den i en
> teksteditor, står der sikkert ikke meget nyttigt i den.

tak for oplysning
så skal jeg ikke spille mere enegi på det jeg men til bage til udgangs punkt