Dr's netradio
Fra : Martin

Dato : 24-04-05 18:22

Jeg har lige anskaffet mig min første mac - jeg er rigtig glad, men har
dog et problem.

Jeg har store problemer med at høre DR's netradio i ordentlig kvalitet.

Jeg har installeret den nye mediaplayer, men lige lidt hjælper det.

Kan man bnruge Itunes, og hvis ja... Hvordan

De bedste hilsner

Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 24-04-05 19:45

Martin <none@mac.com> wrote:

> Jeg har lige anskaffet mig min første mac - jeg er rigtig glad, men har
> dog et problem.

Tillykke og velkommen til :)

> Jeg har store problemer med at høre DR's netradio i ordentlig kvalitet.
>
> Jeg har installeret den nye mediaplayer, men lige lidt hjælper det.

Via internet-browseren Safari og Windows MediaPlayer installeret kører
den fint her (kan dog ikke hører forskel på laveste kvalitet og højeste
- begge lyder fint :)

Kan du uddybe dit problem...

> Kan man bnruge Itunes, og hvis ja... Hvordan

ikke til DR

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Martin

Dato : 24-04-05 20:37

> Via internet-browseren Safari og Windows MediaPlayer installeret kører
> den fint her (kan dog ikke hører forskel på laveste kvalitet og højeste
> - begge lyder fint :)
>
> Kan du uddybe dit problem...

Jeg synes at jeg kan høre stor forskel på den laveste og højeste. Det
virker som om at jeg ikke kan høre netradio i 64kbps, eller rettere jeg
kan ikke høre kvalitetsmæssig forskel på 32 og 64 kbps, da begge
indstillinger lyder som 32 kbps.

Jeg er vant til at høre DR's netradio via min gamle PC, så jeg er klar
over hvordan det lyder med 64 kbps.

Martin

Fra : Lars Wiberg

Dato : 24-04-05 21:08

Hej Martin,

On Sun, 24 Apr 2005 21:36:58 +0200, Martin wrote
(in article <426bf55a$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>):

> Jeg er vant til at høre DR's netradio via min gamle PC, så jeg er klar
> over hvordan det lyder med 64 kbps.

Det kan der være noget om. Jeg synes også 64 kbps lyder som 32 kbps. Det kan
være Javascript halløjet, der skal sætte bitraten, ikke rigtigt virker i
Safari.

--
Lars

Fra : Martin Bech

Dato : 24-04-05 21:34

Martin <none@mac.com> wrote:

> [...]
> virker som om at jeg ikke kan høre netradio i 64kbps, eller rettere jeg
> kan ikke høre kvalitetsmæssig forskel på 32 og 64 kbps, da begge

Det er vist kun 20 kbps, du hører. Se nedenstående fra
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp.shtml

Hvis du benytter MacOS:
Problemet med den drlige kvalitet er en fejl i Windows Media Player 9
(WMP9) til MacOS X. Denne gr at WMP9 har problemer med at afspille
MultiBitRate (MBR) stream - hvilket er det format vi sender netradio i.
Vi har (sammen med andre radio/tv-stationer) rapporteret fejlen til
Microsoft. Men indtil denne fejl er rettet, vil WMP9 til MacOS X kun
afspille netradio i 20kbps.
Vi beklager meget og hber p at problemet bliver lst snarest muligt.

--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Martin

Dato : 24-04-05 23:42

Martin Bech wrote:

> [...]
> afspille netradio i 20kbps.
> Vi beklager meget og hber p at problemet bliver lst snarest muligt.

Det forklarer jo alt - men findes der ikke nogle alternative løsninger?

Martin

Fra : Martin Bech

Dato : 25-04-05 16:02

In article <426c209d$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
Martin <none@mac.com> wrote:

> Det forklarer jo alt - men findes der ikke nogle alternative løsninger?

Jada, se http://www.dr.dk/netradio/alternativ/

Jeg bruger fx nogen gange VLC til at spille netradio, men der er også
andre som beskrevet på siden.