..men kan jeg sætte en PC133 blok i?
Fra : MikkelH

Dato : 24-04-05 15:29

Jeg har en iBook G3
http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=ibook_dual_u
sb

den halter - jeg vil pumpe lidt liv i den med en 512 blok.

Men kan jeg sætte en PC133 blok i?

http://www.macmall.com/macmall/shop/detail~dpno~959378.asp

Det ene sted står der - at den skal/kan køre med PC100 ! Og andre steder
står der at et PC133 kan kører på min G3 Dual iBook

What to buy?

på forhånd tak

/mikkel

Fra : MikkelH

Dato : 24-04-05 16:38

> [...]
>

> Det ene sted står der - at den skal/kan køre med PC100 ! Og andre steder
> står der at et PC133 kan kører på min G3 Dual iBook

Efter nærmere undersøgelse kan jeg konstatere at der sidder en PC133 Ram i.
Men hvad er den store forskel på PC100 & PC133?

/mikkel

Fra : Steen

Dato : 24-04-05 17:10

MikkelH wrote:

> Efter nærmere undersøgelse kan jeg konstatere at der sidder en PC133 Ram
> i. Men hvad er den store forskel på PC100 & PC133?
>
> /mikkel

Det er mest de 33% eller Mhz.

En computer der bruger pc100 kan ikke udnytte de sidste 33Mhz og en computer
der kræver pc133, kan godt bruge pc100, men de er langsommere end pc133

Fra : Mikkel Westh

Dato : 24-04-05 17:27

"MikkelH" <situidREMOVE@mail.dk> wrote in message

> Men kan jeg sætte en PC133 blok i?

Det burde der ikke være problemer i.

> http://www.macmall.com/macmall/shop/detail~dpno~959378.asp
>

> Det ene sted står der - at den skal/kan køre med PC100 ! Og andre steder
> står der at et PC133 kan kører på min G3 Dual iBook

PC133 er bagudkompatibelt med PC100, så PC133-blokken vil blot køre som en
PC100, hvis bundkortet ikke understøtter PC133.

Mvh. Mikkel

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-04-05 00:11

> [...]

> Det ene sted står der - at den skal/kan køre med PC100 ! Og andre steder
> står der at et PC133 kan kører på min G3 Dual iBook

Det kan du godt, men husk det skal være 144pin SO-DIMM, samt at den ikke
må være højere end 1,25 tomme.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT