Kønskifteoperation ?
Fra : Naess

Dato : 29-05-01 23:07

Hej Gruppe.

Jeg har fire (lyse) røde regnbuefisk gående i mit 500 liters
selskabsakvarium, som jeg har haft i ca. 1,5 år.

Et tidligere indlæg her i gruppen oplyste mig at de mørkerøde regnbuefisk
imodsætning til de lyserøde, er hunner (eller omvendt ).

I forrige uge begyndte den ene af dem at opføre sig mærkligt. Den gispede
efter ilt/vand og opholdte sig i hjørnet hele tiden, og kom kun frem når jeg
fodrede de andre fisk, og dér spiste den normalt. Men jeg troede alligevel
den var syg og var lige ved at give den nådestødet, men efter en uges tid
var den blevet frisk igen, og mørkerød ? Nu svømmer den livligt rundt igen
og ser ud til at have det fint i sin nye kulør.
Er det muligt den har skiftet køn ?
Umiddelbart ser det ikke ud til at de andre regnbuefisk er blevet
interesseret, som det kan forventes når det andet køn gør sin entre.

--
Hilsen Naess

( Please notice that my e-mail address is intended not to work )

http://www.shibumi.org/eoti.htm