hvad bruger man til at brænde med?
Fra : Isak Lyberth

Dato : 18-04-05 14:57

Er brænder software indbygget i mac OS X eller skal man bruge noget externt?
Hvis der er noget indbygget, kan det så brænde iso'er og windows boot cder?

Hilsen Isak

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 18-04-05 15:13

Isak Lyberth <isak@lyberth.com> wrote:

> Er brænder software indbygget i mac OS X eller skal man bruge noget externt?
> Hvis der er noget indbygget, kan det så brænde iso'er og windows boot cder?

OS X kan selv klare det, og brænder i hybridformat.

Fra machjælp:
"Hvis computeren er udstyret med et kombineret drev eller et
cd-/rw-drev, kan du i Finder brænde data på cd'er. Hvis computeren er
udstyret med et SuperDrive, kan du brænde arkiver på cd'er og dvd'er.

Som standard brænder Mac OS X cd'er i et format, der også kan bruges på
andre computere end Macintosh."

Ellers er der købeprogrammet Toast fra Roxio, der er det ultimative
brænde-program.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-04-05 15:57

In article <1gv8269.11e9fcz28gdvaN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> [...]
> udstyret med et SuperDrive, kan du brænde arkiver på cd'er og dvd'er.
>
> Som standard brænder Mac OS X cd'er i et format, der også kan bruges på

Og hvis man ikke gider vente på at data kopieres til et image før man
kan brænde det kan man hente YuBurner gratis.

Fra : Isak Lyberth

Dato : 20-04-05 10:05

For et par år siden prøvede jeg roxy til windows. Den var så ringe at
jeg var ved at kaste op. (dvs. den brændte fint, men den checkede hvert
3 sekund om der var noget nyt der kunne brændes, hver gang den gjorde
det refreshede den lige skrivebordet, så alt lige blinkede. Man havde så
3 sekunder til at finde ting i sine menuer. Efter de tre sekunder
forsvandt den menu, fordi der blev refreshet)
Siden har jeg gjort alt for at undgå den.

Hilsen Isak

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-04-05 10:36

In article <42661b22$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]

> forsvandt den menu, fordi der blev refreshet)
> Siden har jeg gjort alt for at undgå den.

Jeg kan garantere dig at YuBurner ikke har nævnte side-effekt men det er
jo heller ikke Windows vi taler om her vel!

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 20-04-05 18:43

Isak Lyberth wrote:

> Hvis der er noget indbygget, kan det så brænde iso'er og windows boot cder?
>

> Hilsen Isak

Til at brænde iso'er, der er Disk Utility fremragende, det er med i OS X.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-04-05 21:11

Isak Lyberth <isak@lyberth.com> wrote:

> Er brænder software indbygget i mac OS X eller skal man bruge noget externt?
> Hvis der er noget indbygget, kan det så brænde iso'er og windows boot cder?

Apples discburn framework kan alt hvad du måtte ønske dig - det er
muligt at du vil mange et GUI til dnbetop den funktion du leder efter,
men der findes et læs af GUI frontends til Discburn.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT