OS opdatering rettet ??
Fra : Karen Seiersen

Dato : 18-04-05 13:55

Hej

Jeg kører med OS 10.3.8 - erfarer der skulle være nogle fejl med sidste
opdatering OS 10.3.9, er de blevet rettet så der er mere sikkert at
opdatere nu ??

Mange hilsner Karen

Fra : Erik Richard

Dato : 18-04-05 18:12

Hej Karen

Jeg kører med 10.3.9 uden problemer nu. Mit 'problem' var et manglende
netværk, men det viste sig at være en kombination af et periodisk
nedbrud på Stofa og en meget fragmenteret disk.

Jeg bruger ikke Safari, så jeg véd ikke, hvorvidt der er rettet/ikke
rettet noget de sidste par dage.

Jeg synes 10.3.9 kører godt - og hurtigt.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-04-05 19:38

In article <1gv7yqb.1agytx11hq8d34N%vk@besked.com>,
vk@besked.com (Karen Seiersen) wrote:

> Jeg kører med OS 10.3.8 - erfarer der skulle være nogle fejl med sidste
> opdatering OS 10.3.9, er de blevet rettet så der er mere sikkert at
> opdatere nu ??

Det virker fint hos mig med 10.3.9 på alle familiens 3-4 maskiner. Vi
har godt nok heller ikke mærkelige eksterne enheder og specielle
programmer, så måske er vi heller ikke dem, der først opdager problemer.
Jeg tror, at Mac OS X 10.3.9 er 10.3.9. Der er ikke blevet rettet noget
i den. Og bliver noget rettet, så får den et nyt nummer, så man let kan
se det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karen Seiersen

Dato : 18-04-05 20:01

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg kører med OS 10.3.8 - erfarer der skulle være nogle fejl med sidste
> opdatering OS 10.3.9, er de blevet rettet så der er mere sikkert at

Jeg takker Erik Richard og Henrik for svar, jeg må nok vove forfsøget og
så krydse fingre og gøre mine egne erfaringer.

Mange hilsner Karen

Fra : Erik Richard

Dato : 18-04-05 22:10

Hej Karen

Hent comboopdateringen. Det er min erfaring, at det er de bedste og
sikreste.

mvh. Erik Richard

Fra : !Steen

Dato : 18-04-05 20:27

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Jeg kører med OS 10.3.8 - erfarer der skulle være nogle fejl med sidste
> opdatering OS 10.3.9, er de blevet rettet så der er mere sikkert at
> opdatere nu ??

Jeg opdaterede allerede så snart 10.3.9 blev tilgængelig, og jeg har
ikke haft et eneste problem - heller ikke i Safari i min netbank, som
enkelte har haft problemer med.
Konklusionen er nok, at opdateringen ikke fejler noget, men at enkelte
sider ikke er kodet ordentligt, eller en download er gået skævt.
Hvis du sørger for at browser etc. er lukket ved selve installationen,
og at selve download ikke stopper pga en HD der går i dvale, så skulle
der ikke være nogen ko på isen.
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Karen Seiersen

Dato : 18-04-05 21:29

!Steen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> [...]
> Hvis du sørger for at browser etc. er lukket ved selve installationen,
> og at selve download ikke stopper pga en HD der går i dvale, så skulle

Jeg har nu opdateret, og der ser ikke umiddelbart ud til at være nogen
problemer, og ganske rigtigt virker Netbank Danske Bank og TDC webmail
også på Safari efter opdateringen.

Nu vil jeg også opdatere på min mands Mac samt vor iBook, jeg er nok en
"kylling" som ikke ønsker bøvl med 3 Mac'er på een gang )

Mange hilsner Karen

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-05 08:08

In article <1gv8jgv.1oh45hl1ojub6iN%vk@besked.com>,
vk@besked.com (Karen Seiersen) wrote:

> Nu vil jeg også opdatere på min mands Mac samt vor iBook, jeg er nok
> en "kylling" som ikke ønsker bøvl med 3 Mac'er på een gang )

Hvis du har hele tre Mac'er til rådighed, kan du jo altid starte med den
ene og se, hvordan det går. Jeg tager som regel også en ad gangen. Start
f.eks. med din mands, når han ikke er hjemme. Hvis det så går galt, så
sig bare, at du ikke aner, hvad der er sket.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karen Seiersen

Dato : 19-04-05 09:13

> [...]
> f.eks. med din mands, når han ikke er hjemme. Hvis det så går galt, så
> sig bare, at du ikke aner, hvad der er sket.

*LOL* Jeg starter også altid med en og det er min egen ;-(
Mht. at starte med Villy's først, vil jeg dog ikke anbefale, idet det
alligevel er mig selv der skal rygge op igen, det er mig selv som står
for Mac'erne her i huset.

Mange hilsner Karen

Fra : !Steen

Dato : 19-04-05 18:54

> Start
> f.eks. med din mands, når han ikke er hjemme. Hvis det så går galt, så
> sig bare, at du ikke aner, hvad der er sket.

ROTFL
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-04-05 18:23

!Steen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> ROTFL

Totalgrineren her!

Hvor er du grum, Henrik)))
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-04-05 12:03

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Totalgrineren her!
>
> Hvor er du grum, Henrik)))

Var der ikke noget med, at han her for nyligt blev sendt hjem til
genopdragelse

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-04-05 09:56

> [...]

> Jeg kører med OS 10.3.8 - erfarer der skulle være nogle fejl med sidste
> opdatering OS 10.3.9, er de blevet rettet så der er mere sikkert at

Jeg har ikke oplevet fejl med opdateringen som sådan, bortset fra at jeg
lige har smidt Safari 1.3 ud og har downgradet til 1.2.
Årsag: 5 crashes indenfor en halv time på novonordisks jobsite.
Sammenholdt med at man på flere sites skal sidde og slå javascript fra
for at se indholdet, så var det nok. Tilbage på 1.2 føles det endda som
om den kører hurtigere end de seneste dage med 1.3

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-04-05 14:05

> [...]

> Jeg kører med OS 10.3.8 - erfarer der skulle være nogle fejl med sidste
> opdatering OS 10.3.9, er de blevet rettet så der er mere sikkert at

Jeg har heller ikke haft problemer. (iBook dual, 700) Men har fulgt lidt
med ovre på macfixit.com og så her at Apple faktisk HAR indrømmet at der
kan være fejl for visse maskiner/softwarekombinationer. Se Apples side
her:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301380

Her kan man v.h.a "terminal" checke OM man har problemet. (Men desværre
ikke om man vil FÅ det ...)

v.h
Martin

Fra : Karen Seiersen

Dato : 20-04-05 11:09

> [...]

> Jeg kører med OS 10.3.8 - erfarer der skulle være nogle fejl med sidste
> opdatering OS 10.3.9, er de blevet rettet så der er mere sikkert at

Tusind tak til jer alle for jeres store respons og interesse, vores
3 Mac'er kører nu med OS 10.3.9 - og det ser ud til at jeg heldigt er
sluppet gennem "nåleøjet" endnu engang med opdateringer.

Mange hilsner Karen