Godt nyt fra Gyldendal!
Fra : Erik Richard

Dato : 12-04-05 13:49

Hej

Jeg har d.d. (12.04.2005) primært på eget initiativ - men dog også pga.
de mange henvendelser angående div. elektroniske medier, - ringet til
Gyldendals Forlag for at få en snak med direktøren selv, Johannes Riis,
som i parantes bemærket er en af mine gamle skolekammerater.

Anledningen er den indlysende, at flere og flere, dels her i gruppen, og
dels direkte til mig, spørger, om det er muligt at få div. ordbøger og
andet medier til brug på Mac. Under vores snak sagde Johannes Riis, at
han så sent som her i formiddags fik en flunkende ny version af
Gyldendals Encyclopædi ind ad døren - TIL MACINTOSH!, og at den snarest
vil blive frigivet til salg. Han gav mundtlig tilladdelse til, at jeg
allerede nu offentliggør det i dette forum.

Når det gælder for div. ordbøger o.a. på elektroniske medier, skal jeg i
morgen have en samtale med deres leder af afd. for elektroniske medier,
Lise Teglgaard, hvor vi skal drøfte mulighederne for at portere /
omforme div. styreprogrammer på medierne, så de også vil kunne bruges
direkte på Mac fremover.

Det var også Johannes Riis' opfattelse, at flere og flere dropper det
rene Windows miljø til fordel for især Mac OS X, men også til div. Linux
systemer, og han vil meget gerne sammen med deres medieafd. arbejde for,
at samtlige medier også bliver tilgængelig for ikke-Windows brugerne.

Så det må i sandhed siges at være gode nyheder.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-04-05 14:34

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> vil blive frigivet til salg. Han gav mundtlig tilladdelse til, at jeg
> allerede nu offentliggør det i dette forum.

Nu er det ikke nogen nyhed, at der var en mac-udgave af Encyclopædien på
vej, faktisk har man i flere uger kunnet hente en demoudgave på
<http://www.dnl.dk/> Den dækker kun fra "dampskib"" til "Danmønt"", men
giver et ganske godt indtryk af værket. Mediamac har også bragt en
anmeldelse for at par uger siden.
Men det er det da glædeligt at Gyldendal langt om længe, er ved at komme
ud af starthullerne mht. ordbøger til ikke windows systemer. Nu får vi
så se, om vi endelig får nogle ordbøger til mac, eller om man beslutter
sig for, at det er for dyrt.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-04-05 16:08

> [...]

> at samtlige medier også bliver tilgængelig for ikke-Windows brugerne.
>
> Så det må i sandhed siges at være gode nyheder.

Det er gode nyheder, men det har vi altsaa vist i mindst 3
uger..........

Proev at laese medimac.dk og macnyt.dk - de er ofte mere up to date en
dk.edb.mac

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Ole Jensen

Dato : 14-04-05 19:14

> [...]

> vil blive frigivet til salg. Han gav mundtlig tilladdelse til, at jeg
> allerede nu offentliggør det i dette forum.

Jeg har altså haft den installeret på min Mac i over en uge!

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan