Uninstall Prg's
Fra : Alex Henriksen

Dato : 11-04-05 19:42

Hejsa..

Jaaa, som ny mand på OSX må man vel komme med et par dumme spørgsmål.

Hvordan uninstaller man programmer i OSX.??

Smider man dem bare i Trash eller skal man lidt mere..
Jeg hade smidt et program i Trash, men så der var mere rundt på HDD'en.

Hvad er best at gøre.???
der er vel ikke et Uninstall program eller sådan noget, er der.!!

NB: Status efter en Uge med Mini Mac, 112% Ok.

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Terje Rydland

Dato : 11-04-05 19:56

Alex Henriksen <alexie@zbox.dk.MINIMAC> wrote:

> [...]
>
> Smider man dem bare i Trash eller skal man lidt mere..
> Jeg hade smidt et program i Trash, men så der var mere rundt på HDD'en.

Vanlige program legger ikke ting rundt omkring på harddisken. De aller
fleste program kan du bare kaste i raskbøtta. Og så tømme den. Det vil
da antagelig ligge igjen en prefs-fil, men den gjør ingen skade. Den er
liten, ligger på et forhåndsbestemt sted og brukes bare når det aktuelle
programmet starter (noe det jo ikke gjør siden du har kastet det).
Noen program legger også inn noen filer i ~Library/Application Support
eller i /Library/Application Support, men det er det samme her. De tar
litt plass på disken, men det er også alt.

Terje

Fra : Jesper

Dato : 11-04-05 19:58

> [...]

> der er vel ikke et Uninstall program eller sådan noget, er der.!!
>
> NB: Status efter en Uge med Mini Mac, 112% Ok.

Nogle programinstallere har også en uninstall funktion. Mange lægger et
dokument der fortæller hvad der blev installeret og hvor. For programmer
der ikke har insalleret i systemet er det nok at smid progrmmet i
papirkuven. Check også i hjemmemappe/Bibliotek/Application Support/navn
på program.