Netbank virker kun under en profil
Fra : Isak Lyberth

Dato : 10-04-05 23:00

Jeg har to brugere oprettet på min mac, en til mig og en til konen. Jeg
kan godt få min netbank til at køre, men konen kan ikke få sin netbank
op at køre (vi har begge sydbank) Hvis jeg er logget på kan jeg sagtens
åbne hendes netbank.
Hvad gør jeg forkert?

Hilsen Isak

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 10-04-05 23:29

Isak Lyberth wrote:

> [...]
> kan godt få min netbank til at køre, men konen kan ikke få sin netbank
> op at køre (vi har begge sydbank) Hvis jeg er logget på kan jeg sagtens

1) hvordan er indstillingerne for cookies ?
2) hvor ligger java pluginen ?

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Isak Lyberth

Dato : 11-04-05 09:29

cookies er i orden
Jeg ved ikke helt hvor java har installeret sig.
men med min kones login får hun de der beskeder om at acceptere de her
javaprogrammer. så java kommer i gang.
Det er først når man har accepteret de der signaturer at den brokker sig
(man skal først lige pege på signature filen)
Signaturfilen kopierede jeg først over i min mappe og derefter ud på
roden af harddisken, ved ikke om det har nogen betydning

Hilsen Isak

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-04-05 12:48

Isak Lyberth wrote:

> Signaturfilen kopierede jeg først over i min mappe og derefter ud på
> roden af harddisken, ved ikke om det har nogen betydning

Så er det med stor sandsynlig kun dig der har rettigheder til at åbne
filen. Tjek hvordan rettighederne er sat ved at markere filen og vælg
Arkiv -> Vis info (eller tast Æble + i). Kig under "Ejer & tilladelser".

Det bedste ville nok være at placere signaturfilen i hver hjemmemappe,
så I har hver sin fil. Derved kan rettighederne begrænses til den
aktuelle bruger, så ingen andre kan kigge i filen.

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-04-05 06:16

Isak Lyberth <isak@lyberth.com> wrote:

> [...]
> kan godt få min netbank til at køre, men konen kan ikke få sin netbank
> op at køre (vi har begge sydbank) Hvis jeg er logget på kan jeg sagtens

Du har vel placeret underskriftfilerne i din hjemmemappe!
Hvis det er tilfældet, kan du jo anvende dem begge og andre brugere kan
slet ingen se.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg