Det er vildt det her...
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-04-05 13:15

Det er utroligt som iPod er blevet et begreb og ikke blot et produkt:

<http://www.dr.dk/Videnskab/Emner/Samfund+kultur+og+fremtid/0408000629.htm?aktuelt=True>

Et uddrag:

"Overalt, hvor man kigger sig omkring, render folk rundt med ledninger
ud af ørerne - der bliver lyttet til Walkmen, lommeradioer,
mp3-afspillere og iPods som aldrig før."

Men læs hele teksten. Apple kunne ikke have skrevet det bedre selv!

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 10:06

"René Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse
> Det er utroligt som iPod er blevet et begreb og ikke blot et produkt:

Viser blot hvor overfladiske folk er blevet.

Adskillige tests viser jo, at den har langt ringere lydkvalitet end de
fleste alternativer, som også har flere funktioner og mere gennemtænkt
batteri-konstruktion.

Hvis man er så identitet-svag, at man har behov for at hævde sig ved at gå
rundt med det samme som alle de andre, kunne man jo købe en tom plastskal i
iPod-design til at bære om halsen. Og så naturligvis en god
Creative-afspiller i inderlommen.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-04-05 17:08

S Hansen <-> wrote:

> [...]
>
> Adskillige tests viser jo, at den har langt ringere lydkvalitet end de
> fleste alternativer, som ogs? har flere funktioner og mere gennemt?nkt

Jeg har ikke set tests der viser en dårlig lydkvalitet - har dog
heller ikke ledt efter dem - men dens batterilevetid har dog været
under kritik. Med den nye iPod mini er problemet dog løst flot og den
har nu 20-25 timers spilletid. Lad os håbe, at der kommer en revision
af den hvide iPod, som forøger batteritiden tilsvarende.

> Hvis man er s? identitet-svag, at man har behov for at h?vde sig ved at g?
> rundt med det samme som alle de andre, kunne man jo k?be en tom plastskal i
> iPod-design til at b?re om halsen. Og s? naturligvis en god
> Creative-afspiller i inderlommen.

Hold da op et opkast du lige skulle af med! Der er heldigvis plads til
alles meninger, og der er mange andre produkter på markedet, hvis man
ikke kan lide iPod'en. Du hører dog til mindretallet.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 12-04-05 23:08

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> har nu 20-25 timers spilletid. Lad os håbe, at der kommer en revision
> af den hvide iPod, som forøger batteritiden tilsvarende.

Jeg tror nok at der må tænkes på de medfølgende hovedtelefoner, dem har
der været en del kritik af. Måske mest de første versioner af iPod'en
det er lang tid siden jeg sidst har hørt om den slags problemer.

> [...]
> alles meninger, og der er mange andre produkter på markedet, hvis man
> ikke kan lide iPod'en. Du hører dog til mindretallet.

Mvh Nicolai Brandt

Fra : Erik Richard

Dato : 13-04-05 01:45

SHansen wrote:

> Viser blot hvor overfladiske folk er blevet.

Sikke dog noge ævl! - Det viser netop det gamle ordsprog "De er sure,
sagde ræven om rønnebærrene, den kunne ikke nå dem", - oversat til
computersprog, - De andre producenter er sure over, at det lige netop
ikke var dem, der fik idéen...

> Adskillige tests viser jo, at den har langt ringere lydkvalitet end de
> fleste alternativer, som også har flere funktioner og mere gennemtænkt
> batteri-konstruktion.

Nævn blot _1_, der tilnærmelsesvis har fået bare en kritik, der kan leve
op til DIN45507/IHF eller IEC normen! - Det kan nemlig hverken Sonys,
Panasonics, Creative Nomad eller nogen andre end iPod.

Med andre ord, så _er_ iPod'en væsentlig bedre end alle andre, - og det
kender jeg adskillige Windows freaks, der hellere end gerne indrømmer!

> [...]
> rundt med det samme som alle de andre, kunne man jo købe en tom plastskal i
> iPod-design til at bære om halsen. Og så naturligvis en god

Hvornår f..... har Creative Nomad kunnet lave en god miniafspiller. Det
er da godt nok noget nyt. Det eneste det firma nogensinde har kunnet
lave i blot nogenlunde kvalitet, er et par enkelte lydkort og en serie
PC højttalere i den dyre ende - altså over 1000kr.. Og dermed er alt
sagt om det firma. Jeg har haft flere højttalersystemer fra dem, og det
har været det værste gang plastic-bras med en ualmindelig dårlig lyd.
Først med deres 'lille' 5.1-sorround system til 1195kr. er de kommet med
noget, der er nogenlunde.

Og hvis endelig en Nomad skulle være så og så god, hvorfor i den
syvstjernede computerverden har de så ikke formået at få mere end ca. 8%
af markedsandelen? - og så er den endda billigere end fx. en iPod... Den
eneste anden afspiller, der blot kommer i nærheden af en iPod er
Panasonics, og prismæssigt ligger den på samme niveau som iPod.

Og hvad angår den eneste 'finger', jeg kan sætte på en iPod - eller en
Nomad, Sony eller Panasonic for den sags skyld, - er de medfølgende
ørepropper. Den slags er _altid_ dårligere end en selvstændig
konsumvare. - Den slags kan dog sagtens løses med fx. et sæt Sony
MDR-55Mini ørepropper eller en MD-60 med bøjle, - eller en Senheiser
HD-120, HD-220 eller hvad man nu har lyst og råd til at investere i.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-05 00:17

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Sikke dog noge ævl! - Det viser netop det gamle ordsprog "De er sure,
> sagde ræven om rønnebærrene, den kunne ikke nå dem",

Hvad har "S Hansen" gjort dig siden han skal ha' sådan en spand lort i
hovedet? Du plejer selv at blive nok så vred når nogen skulle finde på
at skrive sådan til dig. Osse selvom du faktisk ævler...

> indrømmer!

Jeg vidste ikke du var bekendt med dette ord.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-04-05 11:30

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> syvstjernede computerverden har de så ikke formået at få mere end
> ca. 8% af markedsandelen? - og så er den endda billigere end fx. en

Siger du, at hvis Macintosh var så godt som nogle påstår, så havde Apple
også en markedsandel på mere end et par procent?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH