Savner indikation af harddiskaktivitet
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-05 23:22

Noget jeg savner på min G5 er en lille diode på fronten som viser
når harddisken arbejder. Det er efter min mening en god ting at
have, når man er i tvivl om der foregår noget inde bagved, eller
om systemet er gået i baglås.

Man kan selvfølgelig bruge aktivitetsovervågning, eller hvad det
nu end hedder, men kan man ikke få et lille program (helst gratis),
som placerer sig oppe i nærheden af uret og som viser når der er
diskaktivitet? Det skal selvfølgelig ikke være med blå blink og
sirene, men blot en diskret indikation af, at der foregår noget
på disken.

Styresystemet er OS 10.3.8.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Richard

Dato : 09-04-05 23:31

Hej Thomas

Programmet MenuMeters 1.2 kan som nævnt i tidl. svar bruges til mange
ting - bl.a. også til visning af forskellige aktiviteter på fx. HD og
CPU aktivitet også...
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/495996/MenuMeters.dmg>.
Jeg bruger den selv til visning af visse aktiviteter på min G4/1,4ghz,
og det virker efter hensigten.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-05 23:39

Erik Richard skrev:

> Programmet MenuMeters 1.2 kan som nævnt i tidl. svar bruges
> til mange ting - bl.a. også til visning af forskellige
> aktiviteter på fx. HD og CPU aktivitet også...

Herligt. Det skal straks hentes og prøves... :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-05 23:49

Thomas G. Madsen skrev:

> Det skal straks hentes og prøves.

Smart lille program, som kan alt det jeg savnede og endda mere til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 10-04-05 10:32

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> <http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/495996/MenuMeters.dmg>.
> Jeg bruger den selv til visning af visse aktiviteter på min G4/1,4ghz,

Hej Erik og andre

Programmet virker ikke på en G5 1.8 med 10.3.8

Thomas

Fra : Erik Richard

Dato : 10-04-05 15:00

Hej Thomas B.P.

?? Thomas G.M. har åbenbart ingen problemer med at bruge den på sin
G5... Har du installeret / sat den korrekt op? MM 1.2 skulle være HW
uafhængig...

mvh. Eriik Richard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-04-05 11:15

Thomas Bach Piekut skrev:

> Programmet virker ikke på en G5 1.8 med 10.3.8

Virker fint her på en G5 Dual 1.8 med 10.3.8.

--
Hilsen
Madsen