Divx
Fra : John D

Dato : 09-04-05 05:01

Overvejer at skifte fra PC til Mac. Er der nogle der har erfaringer med
afspilning af DivX film og hvis ja, hvilket program bruger i?

/Martin

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-04-05 22:12

John D - no@spam.com on 09/04/05 6:01 wrote:

> Overvejer at skifte fra PC til Mac. Er der nogle der har erfaringer med
> afspilning af DivX film og hvis ja, hvilket program bruger i?

mplayer virker ganske udemærket.

--
/peter

Fra : Alex Henriksen

Dato : 08-04-05 23:47

Jeg er begyndt at bruge http://xineplayer.berlios.de/ den er ret god.

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-04-05 22:20

John D skrev:

> Er der nogle der har erfaringer med afspilning af DivX film og
> hvis ja, hvilket program bruger i?

Jeg skifter lidt imellem QuickTime og VLC. Begge dele kører fint.
Langt mere flydende end på min PC, men det er også noget gammelt
ragelse efterhånden.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-05 10:34

John D <no@spam.com> wrote:

> Overvejer at skifte fra PC til Mac. Er der nogle der har erfaringer med
> afspilning af DivX film og hvis ja, hvilket program bruger i?
>
> /Martin

Quicktime gør et glimrende job med det officielle divx 5.2.1 codec.

Derudover findes det officielle 3ivx 4D 4.5.1codec osse. xdiv kan
ligeledes afspilles, men ser pænest ud hvis osse du hitter XVIDDelegate
codec'et. Mht AC3 lyd skal du hente et AC3 codec fra samme sted som
XVIDDelegate. (det sidste du evt måtte mangle er Apples MPEG2 codec som
er købe SW)

Når ovennævnte codecs er installeret kan _alle_ programmer der bruge
QuickTime framework'et bruges som afspillere.
Jeg bruger selv "EyeTV" som player, men har tidligere brugt Apples
"QuickTime Player".
NicePlayer er et lovende bud - den kan tilgå såvel Apples Quicktime som
DVD framework.

VLC og Mplayer ville jeg holde mig fra, da de ikke benytter
hardwareacceleration, det er kun hvis du skal deinterlace dine film at
du får behov for eks VLC.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT