driver til MP3 spiller
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 06-04-05 17:52

Jeg har købt en usb hukommelse som også er MP3 spiller i udlandet. På
min iMac med system 10.2.8 dukker den overhovedet ikke op på skærmen.
Jeg har ingen problemer på Windows XP platformen. På Windows 98 dukker
den ganske kort op på skærmen men forsvinder så. Der står kun navnet
"MP3 Player" på dimsen så jeg har ikke kunnet gå til producentens
hjemmeside.
Har I noget bud på dette problem?

Hej fra Jørgen.

Fra : Sebastian

Dato : 07-04-05 11:21

Jørgen Hansen <jorgen@cajunmusic.dk> wrote:

> [...]
> den ganske kort op på skærmen men forsvinder så. Der står kun navnet
> "MP3 Player" på dimsen så jeg har ikke kunnet gå til producentens
Georg Gearløs løsning:
- skil dimsen ad og se efter hvad for et USB chipsæt der er i.
- finddriveren på nettet ved at lede efter chipsættet.

via FCC:
er der et FCC nr. på?
så find producenten mv. på http://www.fcc.gov/oet/fccid/

Hvad siger Windows XP om dimsen (properties eller egenskaber på dansk)?

Mac OS X er egentlig ret flittig til at mounte hvad som helst der er
tilsluttet USB eller firewire som Volume (= harddisk partition). MacOS X
understøtter fra fødslen de lang de fleste USB chipsæt, så du burde ikke
lede efter en særlig driver. Men det kan jo også være at du har slettet
driverne.

Kan man indstille dimsen til at mounte som drive eller som andet
tilbehør?

rgds

--
Sebastian Loeck