dvd med regionskode 1
Fra : jesper outzen

Dato : 04-04-05 09:28

Hvordan undgår man at mac spytter en dvd med regionskode 1 uden at rette
regionskoden på dvdafspilleren(programmet.)Man kan nemlig kun rette 5
gange regionskode. Er der nogen som kender en afspiller som er
kodeuafhængig.
jesper o

Fra : Terje Rydland

Dato : 04-04-05 10:30

jesper outzen <hammerfest@spamoncable.dk> wrote:

> [...]
> regionskoden på dvdafspilleren(programmet.)Man kan nemlig kun rette 5
> gange regionskode. Er der nogen som kender en afspiller som er

VLC bryr seg vel ikke om koden. Så hvis du starter VLC før du setter inn
DVDen skal det visstnok gå bra (har aldri prøvd det).

Terje

Fra : jesper outzen

Dato : 04-04-05 14:40

Terje Rydland wrote:

> VLC bryr seg vel ikke om koden. Så hvis du starter VLC før du setter inn
> DVDen skal det visstnok gå bra (har aldri prøvd det).
>
> Terje

Hej terje
det hjjælper ikke den spytter den ud alligevel.
jesper o

Fra : Jesper

Dato : 05-04-05 16:39

jesper outzen <hammerfest@spamoncable.dk> wrote:

> Hej terje
> det hjjælper ikke den spytter den ud alligevel.
> jesper o

Hvad står der i dine CD/DVD indstillinger i Systemindstillinger?

Jeg har sat mit system til at ignorere når der sættes en DVD i drevet.
virker fint, kan afspille DVD'ere i VLC uden at systemet spytter den ud.

Fra : jesper outzen

Dato : 06-04-05 13:51

Jesper wrote:

> Hvad står der i dine CD/DVD indstillinger i Systemindstillinger?
>
> Jeg har sat mit system til at ignorere når der sættes en DVD i drevet.
> virker fint, kan afspille DVD'ere i VLC uden at systemet spytter den ud.
hvorfor tænker man ikke, som du skriver, det hjalp selvførlelig. Men det
hjælper ikke på at DVD region 1 ikke umidelbart vil spilles i
alspilleren. Er det styrsystemet MacX der blokkere eller kan man få en
afspiller som er ligeglad.
jesper o

Fra : Jesper

Dato : 06-04-05 15:13

> [...]

> hjælper ikke på at DVD region 1 ikke umidelbart vil spilles i
> alspilleren. Er det styrsystemet MacX der blokkere eller kan man få en

Hos mig er VLC helt ligeglad. Skulle der mod forventning stadigt være
problemer, så ripper du DVD'en til din harddisk med MacTheRipper, den er
nemlig fuldstændigt ligeglad med regionskoden. Derefter kan du afspille
DVE'en fra din harddisk med VLC eller Apples DVD PLayer.

Fra : bo@pc.dk

Dato : 06-04-05 19:23

> [...]
> nemlig fuldstændigt ligeglad med regionskoden. Derefter kan du afspille
> DVE'en fra din harddisk med VLC eller Apples DVD PLayer.

MacTheRipper, det var da et sødt lille program. Hurtigt og effektivt. Kan man
brænde filerne til en DVD på en PC (jeg har ikke en DVD brænder på min Mac
mini)?

Hilsen Bo

Fra : Jesper

Dato : 06-04-05 19:39

<bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> brænde filerne til en DVD på en PC (jeg har ikke en DVD brænder på min Mac

No problem, bare flyt filerne over på PCen, f.eks. via SMB.

Fra : bo@pc.dk

Dato : 06-04-05 22:08

> No problem, bare flyt filerne over på PCen, f.eks. via SMB.

SMB, hvad er nu det for noget

/Bo

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 03:50

<bo@pc.dk> wrote:

> SMB, hvad er nu det for noget
>
> /Bo

Windows fildeling, slås til i Systemindstilinnger -> Deling

Fra : bo@pc.dk

Dato : 07-04-05 21:11

> Windows fildeling, slås til i Systemindstilinnger -> Deling

Takker igen, men det giver mig nu ikke adgang til mine PC`ere - nogen der kan
hjælpe?

Hilsen Bo

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 21:31

<bo@pc.dk> wrote:

> Takker igen, men det giver mig nu ikke adgang til mine PC`ere - nogen der kan
> hjælpe?
>
> Hilsen Bo

Del en mappe på Windåsen og åbn under finder Gå - > Forbind til
server..., så kan du se alle de delte mapper på lokalnettet fra Mac og
PC, meget enkelt!

Er det over internet du vil forbinde til en Windowsmaskine med delt
mappe, så skriver du under Forbind til Server smb://IP-adresse og taster
retur, meget enkelt!

Fra : bo@pc.dk

Dato : 07-04-05 21:16

> No problem, bare flyt filerne over på PCen, f.eks. via SMB.

MacTheRipper backup!
Der er vel ikke nogen mulighed for at se videoen fra backup filerne på
disken?

Hilsen Bo

Fra : Jesper

Dato : 07-04-05 21:43

<bo@pc.dk> wrote:

> MacTheRipper backup!
> Der er vel ikke nogen mulighed for at se videoen fra backup filerne på
> disken?
>
> Hilsen Bo

Joda: både DVD Player og vlc afspiller uden problemer VIDEO_TS mapper.

Fra : bo@pc.dk

Dato : 09-04-05 10:19

> MacTheRipper, det var da et sødt lille program. Hurtigt og effektivt. Kan man

> brænde filerne til en DVD på en PC (jeg har ikke en DVD brænder på min Mac
> mini)?

Hvis der er problemer med at tage backup af visse DVD skiver, (som
MacTheRipper ikke kan klare) - hvilke alternative programmer kan i så
anbefale?

/Bo

Fra : Jesper

Dato : 09-04-05 11:48

<bo@pc.dk> wrote:

> Hvis der er problemer med at tage backup af visse DVD skiver, (som
> MacTheRipper ikke kan klare) - hvilke alternative programmer kan i så
> anbefale?
>
> /Bo

0SEx, den kan dog ikke omgå regionskoden som MacTheRipper kan, derfor er
MacTheRipper i langt de fleste tilfælde den bedste løsning.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-04-05 16:14

> [...]

> regionskoden på dvdafspilleren(programmet.)Man kan nemlig kun rette 5
> gange regionskode. Er der nogen som kender en afspiller som er

hvilken mac og hvilket DVD drev, det kan sansynligvis gøres regionsfrit.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT