Gemme musik
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-04-05 20:47

Dette spørgsmål er sikkert elementært for de fleste her på stedet. Men
jeg har ikke gjort det før.

Hvordan gemmer jeg et stykke musik på min harddisk, som jeg hører, når
jeg klikker på:

http://www.italiamerica.org/Torna_a_Surriento.htm

- altså sådan at jeg kan høre den uden at have internetforbindelse?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Karl Erik Andersen

Dato : 02-04-05 21:59

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> http://www.italiamerica.org/Torna_a_Surriento.htm
>
> - altså sådan at jeg kan høre den uden at have internetforbindelse?

1. Du finner ut hvor lyden kommer fra:
I Safari velger du View - Source (Vis - kildekode på dansk?)
Søk etter "mp3" kildekoden,
og du finner at filen heter "Torna a Surriento222126.mp3"

2. Du skreller bort siste del av sidens URL, dvs
http://www.italiamerica.org/Torna_a_Surriento.htm
blir til
http://www.italiamerica.org/

3. Du skjøter på mp3-filnavnet, så URL blir:
http://www.italiamerica.org/Torna%20a%20Surriento222126.mp3
Med denne adressen i Safaris adressefelt kan du laste inn lydfilen i en
QuickTime-spiller-plugin i Safarivinduet og lytte til den.

4. Hvis du har betalt for QuickTime Pro, kan du klikke på trekanten
lengst til høyre i QuickTime-spilleren og velge "Save As Source" (eller
dens danske ekvivalent) i menyen som da kommer opp.

5. Men har du ikke QuickTime Pro, da kan du glemme 1, 2, 3 og 4.
Last heller ned AudioHijack fra VersionTracker:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16382

OK, både QuickTime Pro og Aufio Hijack koster noen dollar.
Kanskje andre kan beskrive noe som er gratis.

--
Karl Erik Andersen
webmaster@REMOVEexpectingrain.com

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-04-05 22:08

Karl Erik Andersen <webmaster@REMOVEexpectingrain.com> wrote:

KLIP

> [...]
>
> OK, både QuickTime Pro og Aufio Hijack koster noen dollar.
> Kanskje andre kan beskrive noe som er gratis.

Det er såmænd bare at vælge Arkiver som

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-04-05 09:28

> Karl Erik Andersen <webmaster@REMOVEexpectingrain.com> wrote:
>
> KLIP

> Det er såmænd bare at vælge Arkiver som
>
> /Preben

Hvis jeg vælger Prebens fremgangsmåde, får jeg tilsyneladende ikke lyden
med.
Det, der virker, er at åbne <http://www.italiamerica.org/Torna a
Surriento222126.mp3> og gemme en fil, der åbner i iTunes og spiller
(selv om jeg kun har QuickTime som afspiller - ikke Pro).

Tak for hjælpen. Interessen for det aktuelle stykke musik har at gøre
med H. C. Andersens rejser til Italien, der også gik gennem Sorrento.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-04-05 17:47

?

> Det, der virker, er at åbne <http://www.italiamerica.org/Torna a
> Surriento222126.mp3> og gemme en fil, der åbner i iTunes og spiller
> (selv om jeg kun har QuickTime som afspiller - ikke Pro).

Var det ikke det jeg beskrev?

> Tak for hjælpen. Interessen for det aktuelle stykke musik har at gøre
> med H. C. Andersens rejser til Italien, der også gik gennem Sorrento.

Godt så

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-04-05 19:57

> ?

> Var det ikke det jeg beskrev?

> Godt så
>
> /Preben

Jeg har muligvis misforstået din besked. Du skrev:

"Det er såmænd bare at vælge Arkiver som ". Og så får jeg ikke lyden
med.

Men du har måske underforstået noget mere.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-04-05 22:06

> [...]

> http://www.italiamerica.org/Torna_a_Surriento.htm
>
> - altså sådan at jeg kan høre den uden at have internetforbindelse?

Du finder musikfilen i html-koden.

I Safari:
Oversigt/Vis kildekode

I afsnittet:
"<DIV style="TEXT-ALIGN: center"><FONT color=#990000><B><FONT
face="Georgia" size="5" color="#990000">Torna a Surriento</FONT><FONT
face="Georgia" size="3" color="#660000"> <EMBED src="Torna a
Surriento222126.mp3" autostart="true" hidden="true" loop="true"><BR>
Giovanni Martinelli<BR>"

finder du linien med den aktuelle musik, her som mp3-fil.

Klip linien "Torna a Surriento222126.mp3" ud og sæt den sammen med
websidens url og du får:
<http://www.italiamerica.org/Torna a Surriento222126.mp3>

Siden åbner med Quicktime afspiller.

Arkiver siden som mp3 fil.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 03-04-05 22:54

> [...]
>
> finder du linien med den aktuelle musik, her som mp3-fil.
>
> Klip linien "Torna a Surriento222126.mp3" ud og sæt den sammen med

Må jeg anbefale Firefox?

Indlæs siden.
Vælg Tools -> Page Info.
Klik på fanen Media.
Kig efter relevante emner. Fra den omtalte side hedder emne 3 ud af 7
"http://www.italiamerica.org/Torna%20a%20Surriento222126.mp3".
Marker emnet.
Klik på knappen "Save As..." længere nede i vinduet.

Værsgo!
Ikke noget med at rode med kildekoder og den slags

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Ove Steen Smidt