Hysterisk optisk mus
Fra : Henrik Enslev

Dato : 29-03-05 09:21

Hej

Jeg har lige fået en ny optisk Apple mus med ledning. Den er nogle gange
helt hysterisk. Pludseligt er den helt nede/ oppe i det modsatte hjørne
og svær at finde på skærmen. Kan man gøre noget for at berolige det
stakkels kræ?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-03-05 09:38

Henrik Enslev wrote:
> [...]
> helt hysterisk. Pludseligt er den helt nede/ oppe i det modsatte hjørne
> og svær at finde på skærmen. Kan man gøre noget for at berolige det

Jeg har samme problem med min Microsoft Optiske mus. Ingen løsning endnu
andet end jeg prøver at berolige den med stille musik.

MVH

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 29-03-05 20:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har samme problem med min Microsoft Optiske mus. Ingen løsning endnu
> andet end jeg prøver at berolige den med stille musik.

På DAIMI (Datalogisk Institut, Aarhus Universitet) har de en del nye
DELL maskiner med optisk mus.
Nogle af de optiske mus har samme adfærd som du der beskriver. Der
skyldes det underlag musen bruges
på - den medfølgende musemåtte fra DELL! Bruger man den på bordet uden
måtten, virker den fint.
Men det er kun nogen af maskinerne der har dette problem - selvom de har
samme type mus.

Måske kan det hjælpe - altså at skifte underlag?

/Daniel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-03-05 21:52

Daniel Nielsen wrote:

> [...]
> samme type mus.
>
> Måske kan det hjælpe - altså at skifte underlag?

Det har jeg prøvet - uden held, godt nok kun med 2 forskellige - måske
jeg ikke har ramt det rette endnu.

MVH

Fra : Marianne

Dato : 30-03-05 22:07

Ja, og så kan optiske mus ofte ikke tåle sol. En 'lav' solstråle ind ad
vinduet forvirrer kræet aldeles.

mvh
Marianne

Fra : Erik Richard

Dato : 01-04-05 21:05

Hej Martin & Henrik

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har samme problem med min Microsoft Optiske mus.

Havdelidt af det samme problem med en Kensington ExpertMouse Pro
trackball samt med min Apple Pro Optical mouse (med ledning). Her er det
både på OS 9.2.2 og OS X 10.3.8 (G4/1,4ghz).

> Ingen løsning endnu andet end jeg prøver at berolige
> den med stille musik.

Jeg løste problemet ved dels at installere Kensington Mouseworks X og
'skrue ned for hastigheden', men stadig ikke nok. - Indimellem for den
forvildet rundt, som om der var 10 katte efter den.

På OS 9.2.2 forsvandt problemet efter en geninstallering af Kensington
Mouseworks 5.7 (kun til klassisk OS).

På 10.3.8 blev problemet løst ved at installere kontrolpanen
'CursorZoom' - en lille kontrolapplikation, der egentlig er beregnet til
at kunne forstørre både cursor og pil. Men blot ved at aktivere den uden
at sætte en forstørrelsesgrad på, forsvandt problemet. - Det kunne måske
være en løsning...

Cursor Zoom 1.0b2
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/178295/CursorZoom.dmg>.

- I øvrigt også et genial godt værktøj til en PowerBook, da den jo kan
gøre både cursor og pil m.m. tykkere og større...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>