NewsReader - hvilken?
Fra : Bo

Dato : 24-03-05 17:26

Hejsa
Et kort spørgsmål, hvilken nyhedslæser bruger I ? Hvilken er bedst?
Jeg fandt Hogwasher på nettet - virker ok, men lidt besværlig.

Mvh. Bo

PS: Bruger normalt Outlook på min PC`er

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-05 19:01

Bo wrote:
> Hejsa
> Et kort spørgsmål, hvilken nyhedslæser bruger I ? Hvilken er bedst?
> Jeg fandt Hogwasher på nettet - virker ok, men lidt besværlig.

Hvis vi ser bort fra Shareware (jeg foretrækker åben sovs) så er der
næsten kun Thunderbird - jeg har ikke kunne finde andre der var værd at
spilde tid på.

Unison er FED men... Shareware nej tak.

/Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-03-05 22:19

In article <4243006e$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Martin Johansen [6000]" <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote:

> Hvis vi ser bort fra Shareware (jeg foretrækker åben sovs) så er der
> næsten kun Thunderbird - jeg har ikke kunne finde andre der var værd at
> spilde tid på.

MT-NewsWatcher er nu også glimrende. Og så strækker dens rødder sig
mange år tilbage, så det er lidt af en klassiker. Til gengæld er den
ikke Open Source, da det vist slet ikke fandtes dengang. Men den er i
det mindste gratis, og er det så ikke godt nok?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-05 12:33

Henrik Münster wrote:

> [...]
> ikke Open Source, da det vist slet ikke fandtes dengang. Men den er i
> det mindste gratis, og er det så ikke godt nok?

Jeg har forsøgt at bruge den i en måneds tid men jeg kan ikke enes med
den. Brugerinterfacet ligger åbenbart ikke til min natur.

Allerhelst så jeg en FreeAgent port til Mac men det er nok at ønskedrømme.

/Martin

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-03-05 18:59

Martin Johansen [6000] <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote:

> Allerhelst så jeg en FreeAgent port til Mac men det er nok at ønskedrømme.

Hvis MacSOUP blev ported til Winslows, var det go'nat FreeAgent!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-05 22:21

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvis MacSOUP blev ported til Winslows, var det go'nat FreeAgent!

Dvs. forbedret Agent interface?

/Martin

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-03-05 23:14

Martin Johansen [6000] <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote:

> Dvs. forbedret Agent interface?

Begge er offline newsreaders. Ja, MacSOUP's grafiske oversigt diagram og
de forskellige valg mht efter hvilke kriterier man vil gruppere indlæg i
beskedoversigten er to væsentlige forbedringer i forhold til FreeAgent.

Fra : Christian Bech

Dato : 26-03-05 01:00

In article <4243f6fa$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Martin Johansen [6000]" <nonevalid@check_tuxxdk.invalid> wrote:

> Allerhelst så jeg en FreeAgent port til Mac men det er nok at ønskedrømme.

Det er det nok. Jeg har været glad for storebroderen, Agent, men savner
den ikke. Jeg foretrækker i dag MT-Newswatchers meget simple interface.

Hvis ikke det er sket noget med FreeAgent de sidste par år, så er den
også gået så meget bag af dansen, at den ikke er meget værd.

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 25-03-05 13:11

In article <news-CC579F.22192824032005@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> [...]
> ikke Open Source, da det vist slet ikke fandtes dengang. Men den er i
> det mindste gratis, og er det så ikke godt nok?

Jeg foretrækker også MT-Newswatcher, da programmet åbner
indlægs-stengene i et selvstændigt vindue oven på gruppe-vinduet; derved
udnytter jeg bedst min skærm.

Cheerio!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-03-05 00:14

Axel Hammerschmidt skrev:

> Hvis MacSOUP blev ported til Winslows, var det go'nat FreeAgent!

FreeAgent er vel allerede mere eller mindre ved at uddø til fordel
for 40tude Dialog som efter sigende skulle være en ret omfattende
newsreader hvad angår funktioner og dermed opsætningsmuligheder.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-03-05 20:50

Bo wrote:
> [...]
> Et kort spørgsmål, hvilken nyhedslæser bruger I ? Hvilken er bedst?
> Jeg fandt Hogwasher på nettet - virker ok, men lidt besværlig.

Thunderbird ville og er mit valg !
Du kan nøjes med at opsætte newsdelen og lade den starte op i dette...

http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

Fra : Jesper

Dato : 24-03-05 20:54

Bo <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> Et kort spørgsmål, hvilken nyhedslæser bruger I ? Hvilken er bedst?
> Jeg fandt Hogwasher på nettet - virker ok, men lidt besværlig.

Prøv MacSOUP, når den først at sat op er den meget brugervenlig og
intuitiv.

Fra : Henrik Witting

Dato : 24-03-05 21:42

In article <0001HW.BE68A8A100029CB2F02845B0@news.tele.dk>, bo@pc.dk
says...
> [...]
> Et kort spørgsmål, hvilken nyhedslæser bruger I ? Hvilken er bedst?
> Jeg fandt Hogwasher på nettet - virker ok, men lidt besværlig.

Jeg står lidt med samme problem. Er lige skiftet til Mac, havde
MicroPlanet Gravity til at læse nyhedsgrupper, og NewsLeecher til at
hente med i binær-grupperne.
Unison ser ud til at kunne klare begge dele, omend jeg gerne hører fra
Jer omkring andre alternativer...

/Henrik