Cube Vol 3. Ak & Ve!
Fra : Rune

Dato : 21-03-05 19:30

Efter at have fået installeret en ny harddisk i min kube prøver jeg nu at
reinstalere min OSX. Men jeg måtte køre igennem installationen seks-syv
gange førend det lykkedes. De andre gange hang installationen pludseligt
omkring 8-minutter-tilbage, og blev der i op til en time førend den
afsluttede med denne besked på en sort skærm:
"The installation quit due to an unexpected error (exit code 0)

Please restart your computer"

Tilsidst kørte den dog igennem. Men ligeså snart Mac'en nu starter op kommer
den nu med denne:
"You need to restart your computer. Hold down the Power.

[.]

FF:FF:FF:FF:FF:FF"

På engelsk, fransk, tysk og kinesisk (el japansk?)

Når jeg kører i single user mode får jeg en masse kernal trap, og panic og
til sidst en "We are hanging here."

Så installationen gik nok ikke godt alligevel. Jeg tænker efterhånden at
computeren er i stykker, men ville prøve en gang til med et andet sæt
installations CD'er jeg har. Men nu kan jeg altså ikke få CD'en ud der
sidder i kuben?!

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 21-03-05 20:06

Rune <rune@slambam.dk> wrote:

> [...]
> computeren er i stykker, men ville prøve en gang til med et andet sæt
> installations CD'er jeg har. Men nu kan jeg altså ikke få CD'en ud der

Start dyret (uanset det ikke lader sig gøre i øjeblikket) og hold
museknappen nedtrykket, så skulle det gerne spytte CD'en ud.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Rune

Dato : 22-03-05 19:29

> Start dyret (uanset det ikke lader sig gøre i øjeblikket) og hold
> museknappen nedtrykket, så skulle det gerne spytte CD'en ud.

Tak. Det virkede.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-03-05 20:09

Rune wrote:
> Efter at have fået installeret en ny harddisk i min kube prøver jeg nu at
> reinstalere min OSX.

Du nævnte tidligere at du var bamge for at have skåret nogle ledninger
over ? Kan du forklare det lidt nærmere ?
Hvad sker hvis du sætter den gl. HD i igen ??

Fra : Rune

Dato : 22-03-05 19:30

Heruka!

Jeg prøvede at installere OS9 og der var stadig problemer. Jeg kunne altså
ikke begribe hvorfor den opførte sig så mærkeligt, jeg ville have forventede
den slet ikke fungerede hvis den gik i stykker, så som en sidste desperat
handling prøvede jeg at fjerne nogle RAM blokke, og det vidste sig at en af
RAM blokkene er defekt. Når den er fjernet kører det hele fjong igen! Der
var sikkert aldrig noget galt med den oprindelige harddisk. Men pyt, nu har
jeg mere plads.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-03-05 20:09

Rune wrote:
> [...]
> var sikkert aldrig noget galt med den oprindelige harddisk. Men pyt, nu har

Kanon, det ville jo være synd at skulle skille sig af med en Cube på den
måde !