OT: Efterlysning af bog
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-03-05 20:37

Hejsa,

Jeg er interesseret i bogen "Real World Color Management", men har kun
fundet den på Amazon. Er der nogen der kender en dansk boghandler, som
har den bog, eller som normalt fører den slags bøger?

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-03-05 22:39

René Frej Nielsen skrev:

> [...]
> har kun fundet den på Amazon. Er der nogen der kender en dansk
> boghandler, som har den bog, eller som normalt fører den slags

Jeg ledte ret længe efter en dansk forhandler af bla. den bog for
halvandet års tid tilbage, men fandt den ikke, så det endte med
at jeg bestilte den på Amazon. Det er i øvrigt kommet en 2. udgave
fornylig <http://www.colorremedies.com/realworldcolor/>.

Måske kan <http://www.grafisk-litteratur.dk/> skaffe den hjem, men
mon ikke det i så fald både er billigere og hurtigere selv at købe
den på Amazon?

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-03-05 00:17

> [...]
>
> Måske kan <http://www.grafisk-litteratur.dk/> skaffe den hjem, men
> mon ikke det i så fald både er billigere og hurtigere selv at købe

Personligt har jeg ikke noget problem med at bestille hos Amazon - har
gjort det mange gange - men denne gang er det mit arbejde der skulle
betale, og de foretrækker en dansk butik.

Nå, men jeg må se om de er villige til at handle med Amazon.

Fra : Søren Houen

Dato : 17-03-05 00:25

Prøv at søge på http://www.pensum.dk/prissammenligning.php på ISBN
(0-321-26722-2), hvor man kan se forskellige internetboghandlers priser.
Saxo i Danmark har bogen, men så bliver den cirka 100 kroner dyrere end at
købe den i England (inkl. porto).

Under alle omstændigheder kan jeg anbefale at handle i England (eller andet
EU-land) i stedet for USA (fx www.amazon.co.uk vs. www.amazon.com) da du så
handler inden for EU's grænser, og derfor ikke behøver bekymre dig om told
og deslige.

En anden ting at være opmærksom på er, at der er regler om, at hvis
virksomheden sælger for over et bestemt årligt beløb til Danmark, så skal
der pålægges dansk moms. Derfor pålægger Amazon.co.uk dansk moms, da de har
stor handel hertil, hvorimod nogle af de andre på listen måske ikke har så
stor handel til Danmark, at de er oppe over grænseværdierne. Altsammen noget
at tage i betragtning mht. hvad der i sidste ende er billigst

Good hunting!
Søren

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-03-05 01:53

"S?ren Houen" <invalid@invalid.in> wrote:

> Pr?v at s?ge p? http://www.pensum.dk/prissammenligning.php p? ISBN
> (0-321-26722-2), hvor man kan se forskellige internetboghandlers priser.
> Saxo i Danmark har bogen, men s? bliver den cirka 100 kroner dyrere end at
> k?be den i England (inkl. porto).

Prisen er ikke så afgørende, det er mere det at man kan få en dansk
kvittering med moms og den slags.

> Under alle omst?ndigheder kan jeg anbefale at handle i England (eller andet
> EU-land) i stedet for USA (fx www.amazon.co.uk vs. www.amazon.com) da du s?
> handler inden for EU's gr?nser, og derfor ikke beh?ver bekymre dig om told
> og deslige.

Jeg handler stort set også altid på Amazon.co.uk, netop pga. dette.

> En anden ting at v?re opm?rksom p? er, at der er regler om, at hvis
> virksomheden s?lger for over et bestemt ?rligt bel?b til Danmark, s? skal
> der p?l?gges dansk moms. Derfor p?l?gger Amazon.co.uk dansk moms, da de har
> stor handel hertil, hvorimod nogle af de andre p? listen m?ske ikke har s?
> stor handel til Danmark, at de er oppe over gr?nsev?rdierne. Altsammen noget
> at tage i betragtning mht. hvad der i sidste ende er billigst

Ja, som privatperson må man jo arbejde lidt for at få det billigst.

Tak for din indsats!>