Kommando til at slette tommer mapper
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-05 18:08

Hvis man nu har en mappe med en hulens masse undermapper og nogle
af disse undermapper er tomme, hvordan slipper man så af med de
tommer mapper uden at skulle sidde og lede efter dem manuelt?

Styresystemet er OS 10.3.8. Skal man ud i terminalen for at gøre
det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 19:36

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> tommer mapper uden at skulle sidde og lede efter dem manuelt?
>
> Styresystemet er OS 10.3.8. Skal man ud i terminalen for at gøre

prøv med rm -rf i terminalen

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Christian Flintrup

Dato : 15-03-05 19:57

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

> prøv med rm -rf i terminalen

Derved slettes både filer og mapper ! (og ikke kun tomme mapper).

Mere sikkert er det at bruge "rmdir".

Skriv "rmdir *" mens du er inde i mappen der indeholder de tomme mapper
der skal slettes.

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-05 21:37

Christian Flintrup skrev:

> Skriv "rmdir *" mens du er inde i mappen der indeholder de
> tomme mapper der skal slettes.

Ok. Det vil jeg prøve lige så snart jeg har fundet ud af hvordan jeg
kommer ind i mappen via terminalvinduet.
I DOS ville jeg skrive "CD navn-på-mappe", men den kommando er sikkert
ikke den samme i terminalen under OS X. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Christian Flintrup

Dato : 15-03-05 22:03

> I DOS ville jeg skrive "CD navn-på-mappe", men den kommando er sikkert
> ikke den samme i terminalen under OS X. :)

Hvis du skriver det med småt, "cd mappenavn", så er det faktisk korrekt.

Husk dog at skrive den korrekte relative sti (fx cd
Documents/minmappe/minUndermappe) eller en absolut sti (fx cd
/Users/thomas/Documents/minmappe/minUndermappe)

Når man åbner et nyt terminalvindue, starter man normalt i hjemmemappen.

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-03-05 22:53

In article <1gthjuj.1bdm4gg13juxw4N%news@agge.net>, Christian Flintrup
<news@agge.net> wrote:

> [...]
> Documents/minmappe/minUndermappe) eller en absolut sti (fx cd
> /Users/thomas/Documents/minmappe/minUndermappe)

Hvorfor ikke bare hive mappen ind i terminalen?

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-05 23:00

Villy Erichsen skrev:

> Hvorfor ikke bare hive mappen ind i terminalen?

Tsk, det er da for let Villy ;)

Tak til alle for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 20-03-05 17:37

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> tommer mapper uden at skulle sidde og lede efter dem manuelt?
>
> Styresystemet er OS 10.3.8. Skal man ud i terminalen for at gøre

Hvis du ønsker at dykke ned i en omgang mapper og slette alle de tomme,
så er det en kommando som denne du skal have fat i i Terminalen:

find hovedmappe -type d -empty -print0 | xargs -0 -L 1 -J % rmdir %

som sædvanlig giver 'man find' og 'man xargs' dig en masse indviklet
information

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa