Begrebet diskimage?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-03-05 07:53

Hej

Først en stor tak til Karl for hans uvurderlige hjælp
(Den mounter fint med DiskImageMounter

Dernæst hej til MRK, dejligt at se dig igen

Så kommer spørgsmålet:

Jeg har altid opfattet diskimage som noget der er blevet "pakket" ind,
og derfor fylder meget mindre, men det er vist med forskel ikke?

Har ved flere lejligheder hørt at jeg bare skal lave et diskimage af
f.eks. en film.

Så er det, at jeg tror at der skal en computer til at "afkode"
diskimage, altså at man ikke kan lave et diskimage af en film, brænde
det, og så smække det i brormands videoafspiller?

Håber at jeg fik det formuleret nogenlunde!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 15-03-05 09:19

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej
>
> Først en stor tak til Karl for hans uvurderlige hjælp
> (Den mounter fint med DiskImageMounter

> Dernæst hej til MRK, dejligt at se dig igen

tulslitter mig

> Jeg har altid opfattet diskimage som noget der er blevet "pakket" ind,
> og derfor fylder meget mindre, men det er vist med forskel ikke?

Ikke nødvendigvis.

Et diskimage indeholder grundlæggende alle de informationer, og på
præcist samme måde, som den originale disk. Disse informationer _kan_ så
derudover være komprimerede, men er det ikke nødvendigvis.

> Har ved flere lejligheder hørt at jeg bare skal lave et diskimage af
> f.eks. en film.

Forsåvidt korrekt - men se lidt længere ned ...

> Så er det, at jeg tror at der skal en computer til at "afkode"
> diskimage, altså at man ikke kan lave et diskimage af en film, brænde
> det, og så smække det i brormands videoafspiller?

Hvis du bare trækker diskimage't ind i Toast så vil det gå galt: Toast
vil ganske enkelt brænde diskimage-_filen_ på en normal dvd-skive, og
det kan brormands videoafspiller ikke fatte.

Hvis du derimod klikker i Toast på Copy, vælger i "Skuffen" (altså den
del af vinduet der springer ud til siden) Image File og så selecter
diskimage't med filmen til brormand - ja så blir der en nyyyyydelig dvd
ud af det, som burde kunne spilles i alle dvd-afspillere.

> Håber at jeg fik det formuleret nogenlunde!

Joda ... eller hedder det Yoda (har vist set lidt formeget Star Wars
på det sidste)

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 15-03-05 09:25

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> diskimage't med filmen til brormand - ja så blir der en nyyyyydelig dvd
> ud af det, som burde kunne spilles i alle dvd-afspillere.

Glemte helt at sige: hvis du har mountet dit image med DiskImageMounter
så skal du selvfølgelig kopiere den mountede disk - den opfattes af
toast somom du havde skubbet en disk i maskinen.

Men det er kun nødvendigt i tilfælde af at Toast crasher istf at åbne et
image det selv har lavet - ellers er det abre at dobbeltklikke
blabla.toast, og Toast vil pænt og nydeligt brænde en rigtig dvd.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-03-05 16:35

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> image det selv har lavet - ellers er det abre at dobbeltklikke
> blabla.toast, og Toast vil pænt og nydeligt brænde en rigtig dvd.

Her er jeg helt med, rart at have DiskImageMounter,
hvis Toast crasher

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-03-05 16:35

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> tulslitter mig

;-D

> [...]

> ud af det, som burde kunne spilles i alle dvd-afspillere.

> Joda ... eller hedder det Yoda (har vist set lidt formeget Star Wars

Pragtfuldt svar, tak igen, igen!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge