Larmer min imac G5?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-03-05 07:36

Hej

Der har jo været mange imac G5 som larmer mere end hvad godt er, jeg er
sgu´i tvivl om min egen hører til i den katagori :-/

Den "brummer" konstant (jeg synes at det til tider er irriterende).
Der er een gang hvor jeg pressende den, og så frøs den, næste morgen
larmede den rigtig meget og jeg kunne ikke slukke den på andre måder end
at slukke for strømmen

Godt nok er den kompakt, men osse herretung, så det er ikke en jeg lige
tager under armen og slæber ned i Officeline.

Nogle ideer til hvordan jeg finder ud af om det er en støjende model?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 07-03-05 11:39

mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) on mandag 7. marts 2005 at 7:35
+0100 wrote:
> [...]
>tager under armen og slæber ned i Officeline.
>
>Nogle ideer til hvordan jeg finder ud af om det er en støjende model?

hej Lone,

Så vidt jeg kan høre, så larmer min iMac G5 ikke en pind. Jeg kan faktisk
ikke høre den ( men jeg har lidt nedsat hørelse)
Men til gengæld larmer min Lacie 200 Mb eksterne disk, så jeg er ved at
blive cracy. Den fortryder jeg, skulle have købt en maxtor, tror jeg den
hed.
bedste hilsen Hanne

WWW.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 07-03-05 12:39

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> tager under armen og slæber ned i Officeline.
>
> Nogle ideer til hvordan jeg finder ud af om det er en støjende model?

Jeg har een derhjemme og en her på arbejdet, den derhjemme, larmer en
del mere end den her :( på et tidspunkt var det rigtigt meget, så lod
jeg den stå slukket, stikket helt ude af væggen natten over det hjalp,
men det kom igen at blæseren larmede for meget ... så skiftede jeg
ramklods på den, og det hjalp, den larmer stadig lidt mere end den på
arbejdet men det er til at holde ud :) tilgengæld har den også en 250
gb harddisk 160 på arbejdet :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-03-05 15:33

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> ramklods på den, og det hjalp, den larmer stadig lidt mere end den på
> arbejdet men det er til at holde ud :) tilgengæld har den også en 250

Okay :-/

Jeg glemte forøvrigt at skrive modeltype, og det er også den store med
250 GB HD, og 1 GB RAM, indbygget BT, BTO model.

Hanne skriver at hendes er helt lydløs, hvilke glæder mig meget på
Hannes vegne, men jeg bliver endnu mere betænkelig
Jeg har også dårlig hørelse men kan tydeligt høre at min "brummer".

Jeg tager i Officeline imorgen og snakker med dem, og lægger lige et øre
til deres demo model
(Har gjort det før, men kan ikke huske lydniveauet

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Michael Holm

Dato : 07-03-05 15:39

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Okay :-/
>
> Jeg glemte forøvrigt at skrive modeltype, og det er også den store med
> 250 GB HD, og 1 GB RAM, indbygget BT, BTO model.

Præcis ligesom min larme model derhjemme :) prøv evt. at tage den ene
RAM klods ud.

Hvis du vil høre på flere modeler - holder jeg (mit arbejde:) til ved
Vandkunsten i kbh. centrum :)

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 07-03-05 23:12

On 07/03/05 15:32, in article
1gt27yh.1e8xhdm1h3eetcN%mailloneFJERN@netscape.net, "Lone Schmidt"
> [...]

> til deres demo model
> (Har gjort det før, men kan ikke huske lydniveauet

Hej Lone

Blot til din oplysning, så har jeg lige nu en 20" iMac G5 med 1 gb ram, 160
gb HD og Bluetooth indbygget stående ved siden min gamle 20" iMac G4 og den
larmer betydelig mere end G5´eren.

Støjen fra G5´eren er nærmest som en svag snurren (brummen), som kan høres,
men som er BETYDELIG mere støjsvag end den "gamle" G4 iMac.

Jeg har endnu ikke presset den, så det kan være jeg har lidt til gode

MVH

Tommy