Pludseligt sprogskifte i Finder
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-03-05 20:03

Efter jeg installerede Fink, så er mine genveje i Finder blevet engelske.

Eksempler:

Programmer -> Applications
Hjælpeprogrammer -> Utilities
Dokumenter -> Documents

osv.

Det er fint nok med mig, men jeg ville nu godt have muligheden for at
bestemme selv:)

Hvordan ændres det?

/JD

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-03-05 20:42

Jimmy Damsgård wrote:
> Efter jeg installerede Fink, så er mine genveje i Finder blevet engelske.

....mens de i flere programmer stadig er danske.

/JD

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-03-05 20:46

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:

> Hvordan ændres det?

Systemindstillinger/International/Sprog
(oversæt selv

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-03-05 21:27

> Systemindstillinger/International/Sprog

Der kunne jeg ikke ændre noget. Dansk stod allerede øverst.

/JD

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 23:45

> [...]

> Dokumenter -> Documents
>
> osv.
>
> Det er fint nok med mig, men jeg ville nu godt have muligheden for at

Det har jeg prøvet engang, og nu tror du nok, jeg er blevet
vanvittig(har jeg nu altid været), men prøv at se i finders
indstillinger under avanceret, om der er hak i "Vis alle arkivendelser".
Hvis der er, så fjern det.
M.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 05-03-05 23:58

> [...]
> vanvittig(har jeg nu altid været), men prøv at se i finders
> indstillinger under avanceret, om der er hak i "Vis alle arkivendelser".

Det var med stor skepsis jeg fjernede det flueben, men det var sørme
tricket:)

Takker!

Er der en smart forklaring på det?

/JD

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-05 00:12

> Det var med stor skepsis jeg fjernede det flueben, men det var sørme
> tricket:)
>
> Takker!
>
> Er der en smart forklaring på det?
>
> /JD

Og det var med ligeså stor skepsis, at jeg gjorde det i sin tid

Det eneste, jeg kan tænke mig er, at nogle programmer selvbestaltet
ændrer i indstillinger - det var ikke Fink, jeg rodede med, men et andet
program. Så noget med meget pågående installationer))))

Men fint, det virkede - jeg er altid lidt nervøs for at blive leet ud,
hvis det nu ikke er det)

M.

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 06-03-05 01:27

In article <422a397f$0$90272$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,

> Det var med stor skepsis jeg fjernede det flueben, men det var sørme
> tricket:)

Det virkede minsandten også her
Det har irriteret mig rigtig meget rigtig længe.

Tusind tak !!!

Jens Vesterdahl
<http://www.remisen.dk/jens/>

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-05 08:36

Jens Vesterdahl <j_e_n_s@r_e_m_i_s_e_n.d_k> wrote:

> Det virkede minsandten også her
> Det har irriteret mig rigtig meget rigtig længe.
>
> Tusind tak !!!
>
> Jens Vesterdahl
> <http://www.remisen.dk/jens/>

Velbekomme
M.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 06-03-05 00:01

Det kan være du så også kan forklare hvorfor Filevault hver eneste gang
jeg logger af vil bruge meget lang tid på at nedsætte størrelsen af min
brugermappe?

Jeg synes det er lidt mærkeligt, at den vil gøre det _hver_ gang.

/JD

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-05 08:41

> [...]

> brugermappe?
>
> Jeg synes det er lidt mærkeligt, at den vil gøre det _hver_ gang.

Bliver dig svar skyldig - har aldrig turdet rode med FileVault, selvom
det ser lokkende ud - tænk, hvis jeg glemte noget(kunne jeg nemlig
godt)
M.

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 06-03-05 16:22

Underlig løsning, men genialt - jeg har også bøvlet med det
irritationsmoment i et stykke tid.

-- Bo