error_reporting
Fra : Leonard

Dato : 08-05-05 17:40

Det er dødbesværligt at finde en fejl på en php-side, når
error_reporting er slået fra på serveren, men det er den og det kan
jeg ikke lave om på.
Jeg har nu forsøgt at sætte
error_reporting(E_ALL);
på den side jeg arbejder med, så jeg kan finde evt. fejl og rette dem.
Men det virker ikke.
Jeg har også forsøgt med en linie i .htaccess:
php_value error_reporting "E_ALL"
- det virker heller ikke.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-05 21:32

Leonard wrote:
> Det er dødbesværligt at finde en fejl på en php-side, når
> error_reporting er slået fra på serveren, men det er den og det kan
> jeg ikke lave om på.

Har du overvejet at installere serversoftware og understøttelse for php på
din egen computer? Jeg kører med IIS på Win2000 med php-understøttelse
lokalt - det fungerer fint.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Leonard

Dato : 08-05-05 21:43

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Har du overvejet at installere serversoftware og understøttelse for php på
>din egen computer? Jeg kører med IIS på Win2000 med php-understøttelse
>lokalt - det fungerer fint.

Jeg har skam min egen server stående, en Linux med Apache, PHP og
MySQL, men jeg har også købt plads på en server ude i byen, der er en
større båndbredde og døgnovervågning på, så jeg kan sove roligt i
ferierne.
Og det er ofte nemmere at rette noget direkte på den server ude i
byen, end at have en lokal kopi af samme website kørende.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-05 22:12

Leonard wrote:

> [...]

> Og det er ofte nemmere at rette noget direkte på den server ude i
> byen, end at have en lokal kopi af samme website kørende.

Jeg tænkte nu ikke på, at du selv skulle hoste din hjemmeside. Men det giver
dig mulighed fo at få det til at funke, før du lægger det ud - og du kan få
de fejlrapporter, du efter eget udsagn ikke får online.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Leonard

Dato : 08-05-05 22:20

>Jeg tænkte nu ikke på, at du selv skulle hoste din hjemmeside. Men det giver
>dig mulighed fo at få det til at funke, før du lægger det ud - og du kan få
>de fejlrapporter, du efter eget udsagn ikke får online.

Ja, og sådan gør jeg også med store rettelser, men i den daglige
vedligeholdelse er det noget bøvl ikke bare at rette direkte i det der
ligger online.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-05-05 22:13

On Sun, 08 May 2005 18:39:30 +0200, Leonard wrote:

> Jeg har også forsøgt med en linie i .htaccess: php_value error_reporting
> "E_ALL"
> - det virker heller ikke.
Prøv at skrive nedenstående i dine scripts:
ini_set('display_errors', 1);

Du kan eventuelt se et eksempel på mere avanceret fejlhåndtering her:
http://dk2.php.net/manual/en/ref.errorfunc.php#ini.display-errors

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Leonard

Dato : 08-05-05 22:30

Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

>Prøv at skrive nedenstående i dine scripts:
>ini_set('display_errors', 1);

Har nu:
ini_set('error_reporting', E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);

men det giver stadig bare ne blank side, hvis der er en tastefejl et
sted i koden.

Fra : Kasper Garnaes

Dato : 08-05-05 23:44

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> Har nu:
> ini_set('error_reporting', E_ALL);
> ini_set('display_errors', 1);
>
> men det giver stadig bare ne blank side, hvis der er en tastefejl et
> sted i koden.

Du har ikke tilfældigvis slået output buffering til? Så vidt jeg husker, kan
det nemlig skabe problemer med fejlbeskeder, der ligger i bufferen men
aldrig bliver vist.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Leonard

Dato : 09-05-05 11:44

"Kasper Garnaes" <kasper.garnaes@gmail.com> wrote:

>Du har ikke tilfældigvis slået output buffering til?

Næh, det er ikke det.

Fra : Leonard

Dato : 09-05-05 15:28

Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

>Prøv at skrive nedenstående i dine scripts:
>ini_set('display_errors', 1);

Og det hjælper så meget at jeg nu får en besked ved Fatal error, fx
ved at kalde en funktion der ikke eksisterer.
Men jeg får ikke noget ud, hvis jeg mangler et ; } ) el.lign.

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 09-05-05 15:48

Leonard wrote:

> Og det hjælper så meget at jeg nu får en besked ved Fatal error, fx
> ved at kalde en funktion der ikke eksisterer.
> Men jeg får ikke noget ud, hvis jeg mangler et ; } ) el.lign.

http://dk2.php.net/error_reporting

- ulrik

Fra : Leonard

Dato : 09-05-05 15:59

Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk> wrote:

>http://dk2.php.net/error_reporting

Den har jeg skam læst flere gange og jeg har:

ini_set('error_reporting', E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);

men det giver altså ikke det forventede resultat.
Det eneste jeg har kunnet fremprovokere var en Fatal error ved at
kalde en ikke eksisterende funktion.