php_self
Fra : Thomas gade

Dato : 06-05-05 20:59

Returnere flg. fejlmelding:

Notice: Undefined variable: PHP_SELF in c:\programmer\apache
group\apache\htdocs\php-test\nyhedsscript\nyhed.tilfoej.php on line 27

<FORM METHOD=POST ACTION=<? echo $PHP_SELF; ?>>
kodeord:<BR>
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME=kodeord><BR>
overskrift:<BR>
<INPUT TYPE=TEXT NAME=nyhed_overskrift><BR>
tekst:<BR>
<TEXTAREA NAME=nyhed_tekst>her indtastes nyheden</TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=skriv>
</FORM>

Jeg forstår ikke hvorfor php_self er udefineret variabel?
Den kommer jo med programmet.

Mvh
Thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 06-05-05 21:10

On 2005-05-06, Thomas gade <dazzle@frac.invalid> wrote:
> Returnere flg. fejlmelding:
>
> Notice: Undefined variable: PHP_SELF in c:\programmer\apache
> group\apache\htdocs\php-test\nyhedsscript\nyhed.tilfoej.php on line 27

<http://dk.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.server>

- Jacob Atzen

Fra : Thomas gade

Dato : 07-05-05 23:42

Jacob Atzen wrote:

> <http://dk.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.server>

Fik løst det ved at sætte denne linie ind istedet.

<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>

Tak for svar.

Mvh Thomas