POSTe via PHP?
Fra : Maxtor

Dato : 30-04-05 20:56

På Server X skal jeg have afviklet et PHP-script, som poster til Server Y.

Jeg ønsker at opnå, at Server Y ser Server X's IP som afsenderen af
formularen. (Skal godkende mig op imod en postserver via en form).

Er der nogen som helst måde dette kan gøres på???

/Max

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-04-05 23:07

On 2005-04-30, Maxtor <maxtor@maxtor.maxtor> wrote:
> [...]
> formularen. (Skal godkende mig op imod en postserver via en form).
>
> Er der nogen som helst måde dette kan gøres på???

Ja. Tag et kig på curl.

- Jacob Atzen

Fra : Maxtor

Dato : 30-04-05 23:42

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> wrote in message
Y.

> Ja. Tag et kig på curl.

Ahh den er smart.
Desværre siger UnoEuro: Call to undefined function: curl_init()

Måske man kunne klare det med sockets?

/Max

Fra : Bent Stigsen

Dato : 01-05-05 01:04

Maxtor wrote:
> "Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> wrote in message

> Ahh den er smart.
> Desværre siger UnoEuro: Call to undefined function: curl_init()
>
> Måske man kunne klare det med sockets?

Du får/finder nok ikke nogen færdig løsning, med mindre hvad der ligger
på "Y"-siden er noget som mange har.

Men der er (næsten) altid et eksempel i manualen, som kan være en god
begyndelse.

Link til det første eksempel. (Der er flere.)
http://dk.php.net/fsockopen#49938

Info på http 1.0 og 1.1
http://www.ietf.org/rfc/rfc1945.txt
http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt

/Bent

Fra : Maxtor

Dato : 01-05-05 08:09

"Bent Stigsen" <ngap@thevoid.dk> wrote in message

> Men der er (næsten) altid et eksempel i manualen, som kan være en god
> begyndelse.
>
> Link til det første eksempel. (Der er flere.)
> http://dk.php.net/fsockopen#49938

Mange tak. Det løste problemet.

/Max