mail() ustabil
Fra : Maxtor

Dato : 30-04-05 07:54

Jeg har denne funktion:

function Send_Mail ($Sender_Name, $Sender_Email, $Recipient_Name,
$Recipient_Email, $Subject, $Message)
{
$Headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$Headers .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\n";
$Headers .= "From: ".$Sender_Name." <".$Sender_Email.">\n";

$Result = mail ($Recipient_Name ."<".$Recipient_Email.">", $Subject,
wordwrap ($Message, 72), $Headers);

return $Result;
}

Den kan på to maskiner godt sende post, men på et webhotel hos UnoEuro med
Safe Mode slået til sender den kun nogen gange?!?

Hvordan sikrer man sig, at en email rent faktisk bliver sendt?
Er der mere robust måder at gøre det på end at bruge mail()?

/Max

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-05 09:52

On Sat, 30 Apr 2005 08:54:09 +0200, Maxtor wrote:

> Hvordan sikrer man sig, at en email rent faktisk bliver sendt? Er der mere
> robust måder at gøre det på end at bruge mail()?

Hvis din udbyder har installeret imap-udvidelsen til php, bør du i stedet
for benytte denne. http://dk.php.net/imap

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-04-05 10:25

On 2005-04-30, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
> Hvis din udbyder har installeret imap-udvidelsen til php, bør du i stedet
> for benytte denne. http://dk.php.net/imap

Hvorfor "bør" man det?

- Jacob Atzen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-05 11:50

On Sat, 30 Apr 2005 09:25:29 +0000, Jacob Atzen wrote:

> Hvorfor "bør" man det?
Nu skal du ikke læse mit indlæg med dogmatiske briller på
Bør skal forstås derhen, at imap-implementationen stiller en række
nyttige faciliteter til din rådighed samt tager højde for den
underliggende MTA's særheder.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-04-05 12:12

On 2005-04-30, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
> Nu skal du ikke læse mit indlæg med dogmatiske briller på

Dem vil jeg så tage af igen

> Bør skal forstås derhen, at imap-implementationen stiller en række
> nyttige faciliteter til din rådighed samt tager højde for den
> underliggende MTA's særheder.

Det lyder jo nyttigt. Har du en reference til et sted, hvor det er
uddybet, jeg kunne ikke umiddelbart finde noget på Google eller php.net.

- Jacob Atzen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-05 13:44

On Sat, 30 Apr 2005 11:12:19 +0000, Jacob Atzen wrote:

> Det lyder jo nyttigt. Har du en reference til et sted, hvor det er
> uddybet, jeg kunne ikke umiddelbart finde noget på Google eller php.net.
Jeg kan ikke lige huske det, men det er lang tid siden - vist da Andy
presenterede version 4.0 tilbage i 2001. Pointen var/er, at når
imap-udvidelsen installeres, konfigureres den til MTA'en på
værtsmaskinen, hvorfor du får to åbentlyse fordele:
1) Du skal ikke tænke på specifikke særheder, blot anvende
imap-bibliotekets funktioner som beskrevet på php.net.
2) Din kode er 100% portabel, sålænge den nye host har installeret
imap-udvidelsen - dette gælder vist for din fleste php-installationer,
med mindre der er særlige grunde til ikke at gøre det.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-04-05 10:30

On Sat, 30 Apr 2005 08:54:09 +0200, Maxtor wrote:
> Den kan på to maskiner godt sende post, men på et webhotel hos UnoEuro med
> Safe Mode slået til sender den kun nogen gange?!?

Jeg ville skifte webhotel, hvis jeg var dig.

> Hvordan sikrer man sig, at en email rent faktisk bliver sendt?
> Er der mere robust måder at gøre det på end at bruge mail()?

Hvis du oplever uforudsigelighed er der vist ikke meget, du kan gøre,
andet end at sende via en anden mail-server. Hertil kan du fx. benytte
SMTP-afsendelsesmetoden i forb. med http://phpmailer.sourceforge.net/

Fra : Maxtor

Dato : 30-04-05 11:26

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Jeg ville skifte webhotel, hvis jeg var dig.

Det bliver nok også konsekvensen.
Det skulle blot gå stærkt og der var UnoEuro virkeligt hurtige med at få det
sat op osv, da det sker 100% automatisk og var klar 3 minutter efter DK gik
igennem.

> Hvis du oplever uforudsigelighed er der vist ikke meget, du kan gøre,
> andet end at sende via en anden mail-server. Hertil kan du fx. benytte
> SMTP-afsendelsesmetoden i forb. med http://phpmailer.sourceforge.net/

Den virker perfekt på de to andre servere, men hos UnoEuro er der ikke noget
hjælpe at hente...

Tak for hjælpen.

/Max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-04-05 23:37

Maxtor wrote:

> Den virker perfekt på de to andre servere, men hos UnoEuro er der
> ikke noget hjælpe at hente...

Jeg har denne kørende hos UnoEuro:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Jeg har ikke observeret problemer, men i sandhedens tjeneste så bruges den
ikke ret meget.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Maxtor

Dato : 30-04-05 23:51

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Jeg har denne kørende hos UnoEuro:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Sjovt, der får jeg faktisk mails fra den.
Det gør jeg så også med mit eget script lige nu, som jeg ikke har rørt
ved...

Jeg har også prøvet med phpmailer, som jeg fik henvist, og der prøvet med
både localhost og smtp.unoeuro.com som SMTP-server (som beskrevet på deres
supportsider) uden held.

Kan det tænkes, at mails sendt med mail() ikke bliver lagt i kø, men sendt,
hvis maskinen har ressourcer til det og ellers smidt væk?

Man kunne jo godt forestille sig, at der var travlt om dagen og roligt nu,
og derfor får jeg mails?

/Max

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-05-05 12:44

"Maxtor" <maxtor@maxtor.maxtor> wrote in

> Kan det tænkes, at mails sendt med mail() ikke bliver lagt i kø,
> men sendt, hvis maskinen har ressourcer til det og ellers smidt
> væk?

Det skal du nok ikke regne med nej, det ville være en meget mærkelig
måde at gøre det på.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Maxtor

Dato : 01-05-05 18:55

> [...]

> Hvis du oplever uforudsigelighed er der vist ikke meget, du kan gøre,
> andet end at sende via en anden mail-server. Hertil kan du fx. benytte

SÅ blev problemet løst via support.

De checkede i logfilen og så, at der stod at jeg sendte til en ikke-gyldig
adresse. Dette var baseret på at smtp.unoeuro.com checkede deres egen
postserver og ikke den DNS (som jeg selv styrer) peger på.
De gav mig en anden server at sende igennem og så kom mailen frem med det
samme.

Som jeg også skrev til dem yder de en ekstremt god service for et
lavprishotel at være (ja faktisk også for et "højpris", da de færreste gider
at debugge i scripts, kigge i logiler mm samt svare om søndagen!)

Tak for hjælpen med linket til phpmailer, som modsat mail(), kan tage en
smtp-server.

/Max