Få current-class i menu
Fra : TL

Dato : 26-04-05 14:54

Ja, måske lidt kryptisk subj.
Men jeg har på:
www.powersaturday.dk/forside.php prøvet at lege med at beholde min menu en
top.php fil og så include denne samt en bund.php

Det fungerer fint, bortset fra at jeg selvfølgelig ikke får flyttet min
class="current" på de enkelte menu-punkter med.
Kan det lade sig gøre smart?

Det kan det sikkert, jeg kan bare ikke lige gennemskue det, for hvis jeg
laver en ny .php side for hvert menu-punkt er der jo ikke sparet så meget.

Kan I hjælpe, da jeg ikke er så skarp (overhovedet) i php.

PS: det skal lige siges at på ovennævnte link er menu-punktet "Galleri" ikke
opdateret (det henviser til den oprindelige html-side), men resten af
punkterne henviser til php-sider hvor current altså ikke skifter.

--
www.lindkold.dk

Fra : Christoffer

Dato : 26-04-05 20:00

> Det fungerer fint, bortset fra at jeg selvfølgelig ikke får flyttet min
> class="current" på de enkelte menu-punkter med.
> Kan det lade sig gøre smart?
Jeg går ud fra at du mener at få linket til at stå med rødskrift når du er
på den aktuelle side.
Hvis ja, så virker det altså fint i Firefox, men kan godt se problemet i
IE.

> Kan I hjælpe, da jeg ikke er så skarp (overhovedet) i php.
Nok mere et html spørgsmål end php

--
Christoffer

Fra : TL

Dato : 26-04-05 21:01

> [...]
> på den aktuelle side.
> Hvis ja, så virker det altså fint i Firefox, men kan godt se problemet i

Nej problemet er begge steder, da den henter den samme top.php, hvor
forsiden er sat til class="current"
Men det kan være du er kommet til at klikke ind på 'Galleri' der overgår til
rene html-sider.

> Nok mere et html spørgsmål end php
>
> --
> Christoffer

Det skal jeg ikke kunne afgøre, men det er jo ikke html'en som sådan der
laver problemet, men det opstår jo
fordi jeg bruger den samme 'top.php' på alle undersiderne og påd en er
forsiden sat til current.

Der er som sådan ingen fejl, jeg ønsker bare at finde ud af om der er en
måde at skifte current-klassen i en menu der er incl.
i en php-side...?? Er der nogen der har et råd...??

På forhånd tak..

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : Christoffer

Dato : 27-04-05 14:01

> Nej problemet er begge steder, da den henter den samme top.php, hvor
> forsiden er sat til class="current"
> Men det kan være du er kommet til at klikke ind på 'Galleri' der overgår
> til rene html-sider.

Ehm.. alle sider undtagen galleri slutter på .html ?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 27-04-05 14:09

Christoffer wrote:
> Ehm.. alle sider undtagen galleri slutter på .html ?

det er jo ikke ensbetydende med at det ikke kan være php filer...
man kan jo ha sat sin server op til at tolke .html som php

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : TL

Dato : 27-04-05 14:39

"Christoffer" <christoffer@buur.info> wrote in message

> Ehm.. alle sider undtagen galleri slutter på .html ?

Nej ikke hvis du starter på: www.powersaturday.dk/forside.php og klikker dig
gennem menu'en (på nær som sagt Galleri).

Men har læst mig frem til at jeg kan bruge PHP_SELF til at definere den
enkelte side. Men er den nogen der kan henvise til en praktisk løsning på
hvordan det bruges, da jeg ikke selv lige kan gennemskue det...??

TL