IP-nummer på netværsprinter.....?
Fra : MB

Dato : 29-05-01 21:43

Hej,

Hvordan finder jeg ud af hvad IP-nummeret er på en printer der er tilsluttet
netværket direkte til switchen...? Når jeg tilføjer den TCP/IP port som den
skal køre på bliver jeg spurgt om IP-nummer og port-navn. Jeg er ikke helt
klar over hvordan jeg finder IP-nummeret.....?

Nogle kloge hoveder.......?

Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-01 21:54

"MB" <martin@brogaard.nu> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder jeg ud af hvad IP-nummeret er på en printer der er
tilsluttet
> netværket direkte til switchen...?

Kan du ikke få den til at udskrive en status-side med info?
Måske bare ved at slukke og tænde igen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-05-01 21:59

Hej,
Hvilken printer ?
Er det et internt netkort eller JetDirrectbox eller MarkNetBox ???
Normalt kan det aflæses på printeren, eller måske er der ikke endnu
defineret en IP ?
Måske det står i manulaos... via af software du kan tildele en ip ???
Det er måske ikke den store hjælp, men printertypen vil hjælpe, hvis
du vil oplyse den.

Thomas

MB <martin@brogaard.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yQTQ6.1249$dS3.62111@news010.worldonline.dk...

Fra : MB

Dato : 29-05-01 22:32

Det er en RIOCH printer som er tilsluttet netværket ved hjælp af en HP
Jetdirect "printerserverbox". Der følger noget software med fra HP som
skulle kunne finde printeren på netværket, men det er ikke altid lige til.
Det er ikke altid at den kan finde den....? Der må være en eller anden måde
hvorpå man kan liste alle de IP-adresser der er tilsluttet netværket...?

PS. Printeren er korrekt tilsluttet....... og den er også tændt......!?!?

Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-05-01 08:56

> Der må være en eller anden måde
> hvorpå man kan liste alle de IP-adresser der er tilsluttet netværket...?

Du kan sætte en sniffer op, men det kræver at printeren indimellem sender
noget ud.

Fra : Steen Larsen

Dato : 30-05-01 09:37

Er det ikke bare at tildele den det næste nummer i rækken ???
/SteenDK

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-05-01 12:05

MB wrote:

> Det er en RIOCH printer som er tilsluttet netværket ved hjælp af en HP
> Jetdirect "printerserverbox".

Hvilken model? På dem jeg har mødt, sidder der en lille knap. Hvis du trykker
på den, spytter printeren et par sider med statusinformationer ud.
- Ellers står der sikkert en MAC-adresse i bunden af boksen. Den kan du bruge
til at få HP's JetAdmin software til at finde boksen.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-06-01 21:24

On Tue, 29 May 2001 23:32:21 +0200, "MB" <martin@brogaard.nu> wrote:

> [...]
>hvorpå man kan liste alle de IP-adresser der er tilsluttet netværket...?

Er der ikke en "Test"-knap på HP-box'en. Et tryk på den vil normalt få
printeren til at udskrive en testside med opsætningen.

/Dan MOrtensen