Afslutning af en "float"-kode ??
Fra : Anne Mette Kilian

Dato : 12-05-05 19:48

Jeg har først for et par dage siden stiftet bekendtskab med CSS,
så i må lige bære over med mig

Jeg har lavet en side, hvor jeg har lagt et billede ind der
"floater" med tekst ved siden af. Det ser flot ud, fordi teksten
tilpasser sig vinduet....

Jeg vil gerne lave et tekstafsnit under billedet, der er
venstrstillet.

Men jeg kan ikke få det til at virke, for teksten bliver ved med
at tilpasse sig, og alt efter skærmstørrelse - ser det altså
rimelig fjollet ud....

Hvordan afslutter jeg at det "floater", eller starter et
venstrestillet afsnit.

Hvis du er i tvivl om hvad jeg mener, så kig her:
http://amkonsult.dk/personer/

Håber nogen forstår hvad jeg mener

Anne Mette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-05-05 21:59

Anne Mette Kilian wrote:
> Jeg har først for et par dage siden stiftet bekendtskab med CSS,
> så i må lige bære over med mig

Vi er vante til begyndere, så det forskrækker os ikke. Derimod, velkommen i
css'ens forunderlige verden.

> [...]
> tilpasser sig vinduet....
>
> Jeg vil gerne lave et tekstafsnit under billedet, der er

Det tekstafsnit, som du vil have til at lægge sig under det floatede
billede, tildeler du bare egenskaben clear med værdien left, right eller
both - hvad der nu måtte passe i situationen:

____

Eller med ekstern css, i html:

og i css:

..cl {