Scrolleproblem i IE på
Fra : Ole Nielsen

Dato : 12-05-05 07:26

Jeg bruger efterhånden i udstrakt grad fixed position med den nødløsning
for IE, der er omhandlet på

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

men får desværre jævnlig mails fra IE (Windows) brugere, der siger. at
de ikke kan scrolle.
Det kan man nok, men på en nyåbnet side virker op og ned taster først
efter at man allerede har scrollet enten ved hjælp af scrollebar eller
scrollehjul. Scrollefunktionen med piletaster skal så at sige aktiveres
ved først at gå længere ned på siden, hvad måske er logisk nok, da den
øverste del af siden jo netop er fixeret. Men man kan da uden videre
straks scrolle med piletasterne i alle andre browsere! Det må da også
kunne lade sig gøre i windowsversversionen af IE.

Jeg har også kigget på f. eks.

http://www.webreference.com/programming/css_frames/

som imidlertid har det samme problem.

Er det nogen der har en smart løsning - bortset naturligvis fra at
anbefale IE-brugere at anskaffe en anden browser

I øvrigt en varm tak for alle de gode indlæg jeg efterhånden har set i
denne gruppe.

Mvh
Ole
--
Ole Nielsen
post@OleHNielsen.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 12-05-05 10:38

On Thu, 12 May 2005 08:25:45 +0200, Ole Nielsen <post@olehnielsen.dk>
wrote:

> [...]
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp
>
> men får desværre jævnlig mails fra IE (Windows) brugere, der siger. at

Jeg plejer at opnå position:fixed med denne metode, hvor - så vidt jeg kan
se - man godt kan scrolle, og man kan også benytte en standardsættende
doctype:
<url:http://ryankristensen.com/diverse/position-fixed/>

--
Ryan Kristensen

Fra : Ole Nielsen

Dato : 12-05-05 11:45

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmail.invalid> wrote:

> Jeg plejer at opnå position:fixed med denne metode, hvor - så vidt jeg kan
> se - man godt kan scrolle, og man kan også benytte en standardsættende
> [...]

Tak! Det ligner helt bestemt, hvad jeg savner, så den løsning vil jeg
prøve at arbejde lidt med.

Ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-05-05 22:14

Ryan Kristensen wrote:

> <url:http://ryankristensen.com/diverse/position-fixed/>

I kodeboksen for IE-hacket har du glemt en }

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-05-05 10:32

On Thu, 12 May 2005 23:13:31 +0200, Erik Ginnerskov
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> I kodeboksen for IE-hacket har du glemt en }

Tak, har rettet det.

--
Ryan Kristensen