position:relative roder med niveauer
Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 02:07

Jeg har en dropdownmenu i toppen af en side.
På selve siden har jeg et par billeder og nogle formularelementer,
submit-knapper m.m.
Det hele virker normalt som det skal men, hvis jeg bruger position:relative;
for at finjustere placeringen af formularelementer eller billeder lægger
dropdownmenuen sig pludselig under billederne og ikke ovenpå, som den jo
skal. Det ser meget mærkeligt ud!
Og det er tilmed kun i IE det sker og ikke i FF.
Er det et kendt problem og er der nogen, der ved hvad det er der sker?

Jesper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-05 09:26

Jesper F skrev:

> [...]
> for at finjustere placeringen af formularelementer eller billeder lægger
> dropdownmenuen sig pludselig under billederne og ikke ovenpå, som den jo

Må vi se din side? Det er svært at vurdere et problem hvis man ikke kan
se siden online.
Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 11:16

> Må vi se din side? Det er svært at vurdere et problem hvis man ikke kan
> se siden online.

Ja, jeg har genskabt fejlen her for at I kan se hvad det drejer sig om
http://www.fjoelner.dk/sogning.asp?sogeord=knapper
Hvis man går ind på ovenstående og så bruger menuen "varer" kan du se at
dropper ned foran knappen "søg".
Det er dog kun i IE at fejlen sker. I FF og Opera går det fint.
Jeg positionerer knappen søg med: ...style='position:relative;top:3px;'...
Jeg er dog tilbøjeligt til at droppe det da det er en lille ting, men hvis
nogen vidste hvorfor ville jeg gerne vide det. Kan IE evt. læse html'en på
en måde, så den først til sidst positionerer elementer og derved får lagt
dem øverst?
Jeg har rodet lidt med z-index, men det fører ingen vegne.
Tak for hjælpen.

mvh
Jesper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-05 13:35

Jesper F skrev:

> Ja, jeg har genskabt fejlen her for at I kan se hvad det drejer sig om
> http://www.fjoelner.dk/sogning.asp?sogeord=knapper

Start med at validere din side. Der er en del fejl i din xhtml-kode (og
css-koden kan ikke valideres så længe der er fejl i xhtml-delen).
Se mere i min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor:

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 15:05

> Start med at validere din side. Der er en del fejl i din xhtml-kode (og
> css-koden kan ikke valideres så længe der er fejl i xhtml-delen).

Ok, tak fordi du kiggede på det.
Jeg har mange valideringsfejl, og går igang med at rydde op først.