e.c 1150
Fra : John Kjoller

Dato : 11-05-05 19:42

På et tidspunkt kørte der en tråd, om "null" -link.

Og en af reaktionerne var at det var en dårlig ide at sætte et link ind, som
ikke førte noget sted hen.
Jeg overvejer at lave en række links ved hjælp af netop "null-link" - og
onclick.
Men hvis det er en virkelig dårlig ide, så vil jeg selvfølgelig prøve at
tænke i andre baner.
Kan nogen gøre rede for hvorfor det måtte være en rigtig dårlig ide?

Grunden til at jeg gerne vil gøre det på den måde er dels, at der skal ske
en del forskellige ting når der klikkes, hvor jeg så vil samle det hele i én
JScript funktion.
Og dels vil jeg gerne slippe for det "blink" eller "hul" der som regel
kommer - når der skiftes side. (jeg vil så skifte tekstindhold ved hjælp af
css og <div>)

Kh
John

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-05-05 22:30

John Kjoller wrote:
> På et tidspunkt kørte der en tråd, om "null" -link.

> Kan nogen gøre rede for hvorfor det måtte være en rigtig dårlig ide?

Det er en dårlig ide, fordi der ikke er noget link, hvis brugeren har slået
javascript-afvikling fra i sin browser:

De to kodeeksempler herover virker ens, hvis javascript bliver afviklet. I
det sidste eksempel sørger 'return false' for, at href-delen ikke bliver
eksekveret - men kun hvis javascript afvikles. Uden javascript læses 'return
false' ikke.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/