validering af et html doc med flash indsat~
Fra : John Kjoller

Dato : 11-05-05 16:37

Jeg har indsat en lille flash "film" på nedenstående side.

Men jeg har problemer med validering.
Noget af det handler muligvis om at bruge CSS, som baggrundsfarver og den
slags. Det må jeg prøve at finde ud af.
Men hvad med sådan noget som no attribute "name", "src" og den slags.....

Jeg kender ikke så godt brugen af flash, så jeg har ikke et umiddelbart bud
på hvordan jeg skal lave det samme i css...

Kan nogen mon hjælpe?
www.orehanger.dk

Kh
john

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-05-05 17:12

John Kjoller wrote:
> Jeg har indsat en lille flash "film" på nedenstående side.
>
> Men jeg har problemer med validering.

Alle fejlene vedrører indsættelse af flash-filmen. Den slags ved de meget
mere om i news:dk.edb.internet.webdesign.flash

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : John Kjoller

Dato : 11-05-05 19:57

> Alle fejlene vedrører indsættelse af flash-filmen. Den slags ved de meget
> mere om i news:dk.edb.internet.webdesign.flash

OK. Jeg prøver derovre.

Det er vist i denne situation der ofte dukker det lille ord FUT op, er det
ikke?

Så nu må jeg hellere lære hvad det er, og hvad det står for? :

Kh
John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-05 09:32

John Kjoller skrev:

> Det er vist i denne situation der ofte dukker det lille ord FUT op, er det
> ikke?

Jo - det sker da ikke sjældent.

Tag et kig her: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 11-05-05 20:17

On 11-05-2005 18:12 Erik Ginnerskov wrote:

> Alle fejlene vedrører indsættelse af flash-filmen. Den slags ved de meget
> mere om i news:dk.edb.internet.webdesign.flash

Det er nu ikke helt rigtigt - det er jo ikke flashen, det er galt med,
men derimod html-koden der indsætter flash-filen, så html-gruppen er god
nok (at html-koden så er automatisk genereret af Flashprogrammet er en
anden sag, men det kan de nu heller ikke gøre noget ved i flash-gruppen).

Men for at komme tilbage til spørgsmålet: Det kræver et par krumspring
at indsætte flash med valid kode, men det kan lade sig gøre. Det er
meget grundigt forklaret på http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-05-05 22:36

Mikkel Z. Herold wrote:

> Det er nu ikke helt rigtigt - det er jo ikke flashen, det er galt med,
> men derimod html-koden der indsætter flash-filen,

Det har du ret i. Det påpegede jeg også.

> så html-gruppen er
> god nok (at html-koden så er automatisk genereret af Flashprogrammet
> er en anden sag, men det kan de nu heller ikke gøre noget ved i
> flash-gruppen).

Mon ikke de netop i flashgruppen ved mere om at indsætte en flash korrekt,
end man gør andre steder?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 13-05-05 08:55

On 12-05-2005 23:35 Erik Ginnerskov wrote:
> Mon ikke de netop i flashgruppen ved mere om at indsætte en flash korrekt,
> end man gør andre steder?

Det er ikke min erfaring fra dengang jeg fulgte flash-nyhedsgruppen
regelmæssigt, men det kan have ændret sig.

Mange folk der arbejder med flash går efter min overbevisning mere op i
visuelt design end i html-koder, og selve det at få indsat flashen på en
hjemmeside er noget man gør ved at trykke på en knap.

Under alle omstændigheder er det link, jeg gav John, dels en ganske
fremragende lille gennemgang af den genererede html-kode fra
Flash-programmet, og dels en fiks og færdig løsning til at indsætte
flash med valid kode.

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-05 10:34

Erik Ginnerskov skrev:

> Mon ikke de netop i flashgruppen ved mere om at indsætte en flash korrekt,
> end man gør andre steder?

Det tror jeg ikke umiddelbart (uden at jeg dog kender noget særligt til
gruppen). Jeg vil tro at fokus i flash-gruppen primært er på hvordan man
fremstiller swf-filerne - altså på selve indholdet i
flash-animationerne.

HTML-koden til at indsætte flash med bliver normalt autogenereret af det
program man laver filen med - og det er ikke sikkert at der er mange der
bruger tid på at ændre den standard.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John Kjoller

Dato : 14-05-05 01:13

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev > HTML-koden til at
indsætte flash med bliver normalt autogenereret af det
> program man laver filen med - og det er ikke sikkert at der er mange der
> bruger tid på at ændre den standard.

Flash folkene vidste ikke rigtig noget, Mikkel's svar hjalp mig på plads.
Standarderne som flashprogrammerne selv genererer validerer ikke (vældig
fikst!!).

Men ham gutten, som Mikkel henviste til, havde en fin løsning.
Min test, som nu validerer: www.orehanger.dk

tak, Mikkel

John

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-05-05 01:29

John Kjoller wrote:

> Men ham gutten, som Mikkel henviste til, havde en fin løsning.
> Min test, som nu validerer: www.orehanger.dk

Ja, men hvad skete der med main.php ? Den findes ikke.

--
Benny

Fra : John Kjoller

Dato : 14-05-05 02:02

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men hvad skete der med main.php ? Den findes ikke.

Der skete såmænd ikke så meget.
Det var jo bare en lille tester.
Resten ligger indtil videre herhjemme hos mig.

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-05-05 02:11

John Kjoller wrote:

> Der skete såmænd ikke så meget.
> Det var jo bare en lille tester.
> Resten ligger indtil videre herhjemme hos mig.

Nåe ok. Jeg håbede bare jeg skulle til at høre lidt musik, men det må
vente så.

--
Benny