Menu uden frames.
Fra : Alland Andersen

Dato : 10-05-05 11:08

Hej.

Da frames er så hadet af mange, ville jeg høre om det var muligt
at lave en menu i venstre side af skærmen, uden brug af frames?
Den skal kunne fælge med når man scroller, altså når man ruller
sidden ned skal menuen blive synlig i venstre side.
Hvis man kan, hvordan gør man så?

MVH
Alland.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 10-05-05 11:20

Alland Andersen skriblede bla:
> Hej.
>
> Da frames er så hadet af mange, ville jeg høre om det var muligt
> at lave en menu i venstre side af skærmen, uden brug af frames?
> Den skal kunne fælge med når man scroller,

Hvad med denne ?
Menuen bliver dog stående.
http://flash.jp-web.dk/udenframes.htm

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Alland Andersen

Dato : 10-05-05 11:32

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvad med denne ?
> Menuen bliver dog stående.
> http://flash.jp-web.dk/udenframes.htm
>

> --
>
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Lige præcis!!!
Har du et link til en eller anden form for guide til den slags?

Fra : jopa

Dato : 10-05-05 11:39

Alland Andersen skriblede bla:

> Lige præcis!!!
> Har du et link til en eller anden form for guide til den slags?

Du kan bare stjæle min og så arbejde videre med den samt dens css
Eller prøv at finde noget om det her
www.hjemmesideskolen.dk

www.html.dk

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Alland Andersen

Dato : 10-05-05 11:43

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Du kan bare stjæle min og så arbejde videre med den samt dens css
> [...]

Ok. Tak for svaret og hjælpen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-05 15:22

jopa wrote:

> http://flash.jp-web.dk/udenframes.htm

Den side kan ikke scrolles med musens scrollhjul. Den kan denne til gengæld:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : jopa

Dato : 10-05-05 15:30

Erik Ginnerskov skriblede bla:

> Den side kan ikke scrolles med musens scrollhjul.

jo da scroller fint her

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-05 16:19

jopa wrote:
> Erik Ginnerskov skriblede bla:

> jo da scroller fint her

Hvilken browser? Jeg bruger FF.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : jopa

Dato : 10-05-05 16:28

Erik Ginnerskov skriblede bla:

> Hvilken browser? Jeg bruger FF.

Den internationalt mest kendte og benyttede.
Ved godt du ikke kan scrolle i firefox

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Andreas M.

Dato : 10-05-05 18:10

Erik Ginnerskov wrote:
> Den side kan ikke scrolles med musens scrollhjul. Den kan denne til gengæld:

Det er en fejl i Gecko, som Firefox bygger på, og er iøvrigt rettet i
den version af Gecko som Fx er ved at blive samlet med. Så burde virke
fra Fx 1.1 ihvertfald (ved ikke med Fx 1.03, kører selv med nightly
udgaverne, hvor det virker).

--
Andreas M.

Fra : jopa

Dato : 10-05-05 18:13

Andreas M. skriblede bla:

> Det er en fejl i Gecko, som Firefox bygger på, og er iøvrigt rettet i
> den version af Gecko som Fx er ved at blive samlet med.

Puha tak så var mit råd da ikke så ringe enda
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk