alternativ til <bgsound>
Fra : lars

Dato : 08-05-05 17:43

Hej NG

Jeg er ved at lave en side for en ven som laver musik.. Han vil
gerne have det sådan at man kan klikke på sangtitlen og der
derefter springer et popup vindue frem med tekst samt lyd..
Men så vidt jeg husker overholder <bgsound> vist ikke lige
standarden, hvilket siden gerne skulle.. så jeg leder efter et
alternativ..
Der skal selvfølgelig ikke være mulighed for download, og
eventuelle knapper samt players ville også være rarest at kunne
undgå, bare lyd der starter når man åbner -, og slukker når man
lukker vinduet..

Håber nogen kan hjælpe?'

Mvh Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 09-05-05 12:22

> [...]
> eventuelle knapper samt players ville også være rarest at kunne
> undgå, bare lyd der starter når man åbner -, og slukker når man

Jeg har selv eksperimenteret med at lave en playliste.
Jeg ved, at man kan lave sådan en vha. Windows Media Player
og en .m3u fil. på den måde kan man lave det sådan, at brugeren
kan skifte nummer ved at klikke på afspillerensfrem- og tilbage
pile
- den fungerer i hvert fald iExplorer og Firefox,
men den viser vist ikke titler og tekst. Se evt. dette eksempel:
http://www.virgin.net/music/musicvideos/annie_heartbeat.html

Jeg har også forsøgt mig med noget javascript, men det var ikke
understøttet af firefox.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget.

Hilsen Martin