Søger kode der kan forhindre højre-klik
Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 08-05-05 15:27

Jeg vil gerne på mit site hare sat en kode ind der forhindre
højre-klik med musen, bl.a. fordi jeg har en meget simpel
password løsning der let kan brydes ved at få vist kilde og fordi
jeg ikke har det godt med at folk stjæler mit design. så hvis der
er nogle der ligger inde med sådan en kode vil jeg gerne høre
den.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-05 15:29

Christian Budde Christensen wrote:
> Jeg vil gerne på mit site hare sat en kode ind der forhindre
> højre-klik med musen,

Læs her:

http://html-faq.dk/1014.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : jopa

Dato : 08-05-05 16:14

Christian Budde Christensen skriblede bla:
> Jeg vil gerne på mit site hare sat en kode ind der forhindre
> højre-klik med musen, bl.a. fordi jeg har en meget simpel
> password løsning der let kan brydes ved at få vist kilde

Hejsa med hjemmeside følger kode, og det kan ikke forhindres at man kan se
den.
Højrekliks scripts er ikke nok.

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-05-05 16:18

"Christian Budde Christensen" <budde_377@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg ikke har det godt med at folk stjæler mit design. så hvis der
> er nogle der ligger inde med sådan en kode vil jeg gerne høre

Det kan da ikke forhindre, at din kode kan ses.

mvh
Preben

Fra : Per Rasmussen

Dato : 08-05-05 16:42

Christian Budde Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> jeg ikke har det godt med at folk stjæler mit design. så hvis der
> er nogle der ligger inde med sådan en kode vil jeg gerne høre

Spild af tid, jeg har endnu ikke set en side hvor man ikke kunne
komme ind til koden.
Du skulle måske overveje en anden passwordløsning.

PerR

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-05-05 16:49

> [...]
> jeg ikke har det godt med at folk stjæler mit design. så hvis der
> er nogle der ligger inde med sådan en kode vil jeg gerne høre

Som andre også foreslår, find en bedre passwordløsning.

Iøvrigt skal du nok overveje om du har noget (i dit design) der er så
unikt at folk vil gide stjæle det :)
Forstå mig ret, det betyder ikke at du har lavet en grim side, men HTML
er sjældent den store kunst så du behøver næppe være bange for at nogen
snupper din måde at sætte markup sammen på.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-05-05 17:12

Den 08-05-05 17.48 skrev Henrik Stidsen følgende:

> Iøvrigt skal du nok overveje om du har noget (i dit design) der er så
> unikt at folk vil gide stjæle det :)

Og hvis det endelig skulle være tilfældet, kan man retsforfølge dem med
ophavsretsloven i hånden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Danny Jønsson

Dato : 08-05-05 18:08

> Og hvis det endelig skulle være tilfældet, kan man retsforfølge dem med
> ophavsretsloven i hånden.

... retsforfølge pga et layout eller fordi de bryder et password der næsten
står der til dem? lyder lidt overdrevet?? :)

man kan også få vist kildekoden ved at trykke "vis --> kilde" der hvor der
står: filer, rediger, "vis" osv.. så højreklik er ikke nok ;)

men held og lykke med dine koder :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-05-05 01:09

Danny Jønsson wrote:

> .. retsforfølge pga et layout eller fordi de bryder et password der næsten
> står der til dem? lyder lidt overdrevet?? :)

Det er nok designet han hentyder til (eftersom det var det jeg snakkede
om...).

Har man lavet et design der er så unikt at det er værd at beskytte har
man retsalene til hjælp - se bare på sagen med Kronprins Frederiks
hjemmeside.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-05-05 01:24

Den 09-05-05 02.08 skrev Henrik Stidsen følgende:

> Det er nok designet han hentyder til (eftersom det var det jeg snakkede
> om...).

Nemlig.

> Har man lavet et design der er så unikt at det er værd at beskytte har
> man retsalene til hjælp - se bare på sagen med Kronprins Frederiks
> hjemmeside.

Der var det dog ikke så meget retsalene, der blev taget i brug, men mere
den 4. statsmagt (pressen).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs