Formularer og dropdown
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-05-05 12:01

Hej

Jeg vil lave en formmail, hvor der kan sendes til forskellige modtagere, der
vælges via en dropdown-menu.

Se eksempel her:

http://www.kulturstaldene.dk/indhold/kontakt.html

Hvordan får jeg knyttet forskellige mailadresser på Leder, Regnskab osv.

Derudover vil jeg godt have [skarpe] paranteser på emnet, når mailen når
frem. Sådan at der står fx [hjemmeside] og så emnet.

Er mailform en dårlig idé mht. spamrobotter. Jeg vil nødig kompromitere
mail-adresserne, så findes der en løsning på det?

På forhånd tak

Mark

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 08-05-05 02:10

Mark Thomas Gazel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Er mailform en dårlig idé mht. spamrobotter. Jeg vil nødig kompromitere
> mail-adresserne, så findes der en løsning på det?

Her er en loesning, som jeg har fundet paa problemet med spamrobotter. Det har
sikkert vaeret her paa html.dk:

   onmouseover="this.href='mai' + 'lto:' +
'&#114;%75&#115;&#116;%79%2E&#107;&#106;&#97;e&#114;' + '&#64;' +
'of&#105;r&#46;d&#107;'"
   onfocus="this.href='mai' + 'lto:' +
'&#114;%75&#115;&#116;%79%2E&#107;&#106;&#97;e&#114;' + '&#64;' +
'of&#105;r&#46;d&#107;'">
   linkets titel
</a>
Linket er "gemt" i en blok javascript, "mailto" er delt op i to, og selve min
adresse er skrevet med tegnkoder, som ogsaa er delt op i brudstykker. Meget mere
kan man vist ikke goere for at forvirre robotterne, men det giver jo saa nogle
lidt grimme koder.

De to andre spoergsmaal kan jeg ikke hjaelpe dig med, desvaerre.
Haaber det kunne bruges.
Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne