CSS Bokse.....
Fra : Danny Jønsson

Dato : 06-05-05 20:49

Arj, her arbejder jeg i en hel dag for at få lavet et nice
layout... og så når man sætter skærmopløsning op eller ned så går
mine margins i stykker... de skiller sig ad (højere
skærmopløsning) eller går ind bag hinanden (lavere
skærmopløsning)... er der nogen måde at få et "fast" layout som
ikke rykker sig hvis skærmopløsningen er anderledes end den jeg
bruger? jeg skal bruge de bokse til det layout jeg har været i
gang med..

nogen der kan hjælpe?? det haster ikke..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 06-05-05 21:36

> [...]
> bruger? jeg skal bruge de bokse til det layout jeg har været i
> gang med..
>
> nogen der kan hjælpe?? det haster ikke..
Et link til din side ville være dejligt.. så vi kan se problemet og koden du
har skrevet.
Men umiddelbart ville mit gæt være at du har brugt position i dit layout,
brug hellere istedet float...

Fra : Danny Jønsson

Dato : 07-05-05 09:00

> [...]
> har skrevet.
> Men umiddelbart ville mit gæt være at du har brugt position i dit layout,

hmm jah, jeg bruger absolute og har ikke rigtig sprunget ud i float eftersom jeg
fatter hat af hvad det går ud på :)

jeg kan da godt sende dig linket:
http://www.htmlresource.frac.dk/exampel/hmm.htm

(hvis siden blir en succes skal jeg da ha et domain) ;)

siden er lavet til 1024x768px og hvis du sætter skærmopløsningen højere skiller
min side sig ad, og lavere sætter de sig ind under hinanden, prøv selv.. hvis du
så har tid kunne du så ikke hurtigt skrive en kode med float? ;)

Fra : Christoffer

Dato : 07-05-05 10:25

"Danny Jønsson" <DannyJoensson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Det går ganske enkelt ud på at istedet at tildele en fast plads for hvert
element, så tilpasser den sig siden..
men prøv
-- css --
#ramme { /* bruger til at samle din side og centerere den */
width: 800px;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}
#Content {
float: right;width: 634px;padding: 0px;
height: 700Px;border: 1px solid gray;}

#Navigator {
float: left;
width: 166px;
height: 700px;padding: 0px;
border: 1px solid gray;
background: #d4e9ff;}-- html --<div id='ramme'> <div id="content">

Fra : Danny Jønsson

Dato : 07-05-05 11:49

Nice :D takker, jeg vil straks gå igang med det :D mange tak for hjælpen...

undskyld de 2 posts, der gik et eller andet galt da jeg sendte den først :P men
takker..

Fra : Danny Jønsson

Dato : 07-05-05 08:56