Dumt spørgsmål
Fra : Cifly

Dato : 05-05-05 14:26

Hvordan kan følgende scenarie lade sig gøre:

Jeg ændre mit index.shtml.
Jeg uploader det.
Jeg går ind på mit site - og det ser nøjagtig ud som før, udstyret med de
elementer jeg just har fjernet.

Jeg lukker IE.
Lukker min html editor.
Lukker FTP program.

Genåbner IE og går til mine side - samme problem.

Jeg lukker IE.
Genåbner FTP.
Sletter index.shtml på domænet.
Uploader det nye index igen.
FORTSAT SAMME PROBLEM.

Det er mig en gåde.

Cifly

Fra : Leonard

Dato : 05-05-05 14:49

"Cifly" <clauss"nospam"@postkasse.net> wrote:

>Jeg går ind på mit site - og det ser nøjagtig ud som før, udstyret med de
>elementer jeg just har fjernet.

Prøv at trykke på tasten "F5", så opdateres siden og du skulle gerne
se den nyeste version.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-05-05 14:47

Cifly wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Lukker min html editor.
> Lukker FTP program.
>
> Genåbner IE og går til mine side - samme problem.

Hej Cifly

Din browser henter måske siden fra dine cookie, prøv følgende:
Slet dine cookie via Funktioner -> Internetindstillinger.
og
Slet dine "Temporary internet filer" via Funktioner -> Internetindstillinger.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Cifly

Dato : 05-05-05 14:58

Martin Jørgensen skrev:

> [...]
> og
> Slet dine "Temporary internet filer" via Funktioner ->

Det glemte jeg at nævne før - det har jeg prøvet.

Og hvis jeg fra mit domæne, via FTP, hiver index ned på skrivebordet og køre
den - ja, så viser den siden som den skal være.

Ej, det er simpelthen for tosset!

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 06-05-05 09:46

I så fald har du formentlig uploadet filen til det forkerte sted på
serveren eller filen har ikke det rette navn.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-05-05 14:49

Cifly skrev:

> Jeg lukker IE.
> Genåbner IE og går til mine side - samme problem.

Hvad med at slette temporære internet filer fra IE og se om det hjælper

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-05 19:51

Cifly skrev:

> Genåbner IE og går til mine side - samme problem.

Må vi se din side? Fortæl også hvordan vi kan se forskel på den
"rigtige" og den "forkerte" udgave.

Se evt. siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-05-05 09:42

Cifly wrote:

> Sletter index.shtml på domænet.
> Uploader det nye index igen.
> FORTSAT SAMME PROBLEM.

Du har måske en index.html liggende på serveren også.
Den vælger serveren så at give dig i stedet for index.shtml

Prøv evt. at skrive hele stien ind i IE's adressebar - altså:
http://minhjemmeside.tld/index.shtml

--
Benny

Fra : Cifly

Dato : 06-05-05 14:25

Benny Nissen skrev:

> Du har måske en index.html liggende på serveren også.
> Den vælger serveren så at give dig i stedet for index.shtml
>
> Prøv evt. at skrive hele stien ind i IE's adressebar - altså:
> http://minhjemmeside.tld/index.shtml

Det forsøgte jeg, men samme resultat. Til gengæld, da jeg tjekkede den
senere samme aften, var den god nok.

Jeg ved ikke om opdateringen kan påvirkes af udbyderens server måske.

Fra : N/A

Dato : 07-05-05 20:07

Fra : Cifly

Dato : 07-05-05 20:07

nobody skrev:

> Du skulle vel ikke være hosted hos Scannet ?
> Jeg har nemlig samme problem med sites hosted hos dem og kun hos dem.
> Typisk går der 15 - 20 min. inden deres server finder ud af at der er
> uploadet noget nyt.
> Jeg har endda prøvet at uploade ændringer og så hentet siden på 3
> forskellige maskiner - alle viste det gamle indhold.

Nej. Det er jeg ikke. Men jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste der har
oplevet det.