vionlismerlinger
Fra : Søren Steffensen

Dato : 29-05-01 21:26

Jeg har lige været ude i ZooCity hvor de havde denne fisk. Men ekspedienten
sagde at de var meget svære at holde og ikke spiste penselalger som jeg
ellers har hørt de er vilde med [ Er det ham der er fuld af fup eller er det
mig der har opfattet noget helt forkert ?

--
SOS - www.overclockingdk.com
icq: 102169245

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-05-01 09:18

"Søren Steffensen" <sorensteffensen@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
det
> mig der har opfattet noget helt forkert ?

Jeg kender ikke Violinsmerlingerne, men jeg kender Net- og
Pragt-smerlinger - og de er ikke interesseret i pensel- og
trådalger - men derimod er det helt vilde med at æde SNEGLE !

Til tråd- og penselalger skal du nok mere kigge efter f.x.
Siamesisk Algeæder, der er helt vild med dem !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Thomas

Dato : 30-05-01 11:30

Hejsa Søren.
Jeg har haft 3 af disse særprægede fisk i et par måneder, og de trives fint.
Jeg ser dem sjældent æde, men det er min opfattelse at de tager diverse
alger og foder rester. Mine holder sig aldrig til når de andre fisk får mad,
og de øvrige fisk levner ikke just foder. Desuden har jeg ikke mange alger i
akvariet efter violinsmerlingerne er kommet til. Derfor går jeg ud fra, at
de æder alger og de få foderrester der måtte være. De vokser fint og ser
sunde og raske ud. De er mest aktive i skumringen og om natten. De trives
bedst i vand med god cirkulation, mange rødder/sten og forholdsvis koldt
18-22 grader ). Jeg holder dem dog i lidt varmere vand, og det går ganske
fint.
MVH Thomas.

Fra : Martin Heller

Dato : 30-05-01 18:48

Søren Steffensen <sorensteffensen@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
det
> mig der har opfattet noget helt forkert ?

Jeg har aldrig selv prøvet at holde violinsmerlinger, men
i følge denne artikel
http://users.cybercity.dk/~bkb5381/art39.htm
Skulle den være glad for penselalger.