Oprydning i css-fil der bliver anvendt i m~
Fra : Erik Olsen

Dato : 30-04-05 13:31

I mine rettelser på hjemmesiden har jeg så vidt muligt anvendt samme
css-fil til et større antal html-dokumenter.

Jeg skal have ryddet lidt op i et par af css-filerne fordi de har
udviklet sig lidt i forløbet, og der er noget overflødig kode der skal
fjernes. Men det kniber lidt med overblikket: Har jeg i noget
html-dokument anvendt netop denne stump kode?

Findes der en smart måde hvorpå man kan søge efter en given css-kode i
et større antal html-filer, eller er der kun 'den hårde måde'?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 30-04-05 13:44

Erik Olsen skrev:

> [...]
>
> Findes der en smart måde hvorpå man kan søge efter en given css-kode
> i et større antal html-filer, eller er der kun 'den hårde måde'?

Faktisk ikke! du kan dog hjælpe dig selv og alle andre ved at du
navngiver dine områder på en unik måde (og holder de dele i et område
af filerne!!!). Når du gør det, er det en hel del lettere at overskue
hvad der hører til hvor! Så desværre er der kun den hårde måde, men det
gør det så meget lettere for dig selv og andre hvis du holder en
ordentlig struktur i din css! dvs. tag "globale" dele i en fil, mere
side specifikke i en anden fil etc., så giver det et langt bedre
overblik. (også selvom du nu skal til at "starte forfra" med din css!)

Claus