CSS; body 100% ???
Fra : Cifly

Dato : 29-04-05 19:37

Hej NG

Vil i lige se på min side http://aladdin.1go.dk/ .

Via CSS har jeg indstillet, at højden af cellen altid skal være 100% af
skærmen.

Men som det er nu, fortsætter den hele vejen forbi nederste kant af IE.

Kan i se hvad der går galt?

Cifly

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-04-05 19:43

Cifly wrote:
> [...]
> skærmen.
>
> Men som det er nu, fortsætter den hele vejen forbi nederste kant af IE.

Prøv at sætte margin:0px; på også.

Du har en default margin i browseren + 100% = mere end 100% i alt.

--
Benny

Fra : Cifly

Dato : 29-04-05 20:01

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at sætte margin:0px; på også.
>
> Du har en default margin i browseren + 100% = mere end 100% i alt.
>
> --
> Benny

Hermed forsøgt, men det hjalp desværre ikke :-|

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-04-05 20:24

Cifly wrote:

> Hermed forsøgt, men det hjalp desværre ikke :-|

Det virker fint i FF, men ikke i IE.

Du angiver både tabellen (center_table) og den midterste
celle(bread_table) til at være 100% høj. Det går ikke. IE sætter så
cellen til at være 100% af body, som også er 100%. Derfor kommer toppen
og bunden foruden ved. Den samlede længde bliver stadig over 100%.

Egentligt er det lidt dumt at lave det med tabeller, når det nu er
mindst lige så enkelt at lave det med div'er og css.

--
Benny

Fra : Cifly

Dato : 29-04-05 22:32

> [...]
>
> Egentligt er det lidt dumt at lave det med tabeller, når det nu er mindst
> lige så enkelt at lave det med div'er og css.

Det lyder spændende. Hvordan ville du lave det uden tabeller?

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-04-05 11:47

Cifly wrote:

> Det lyder spændende. Hvordan ville du lave det uden tabeller?

Det er da et godt spørgsmål :)

F.eks.:

http://local.bennynissen.dk/test/aladdin.htm

--
Benny

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-04-05 11:49

Benny Nissen wrote:

> Det er da et godt spørgsmål :)
>
> F.eks.:
>
> http://local.bennynissen.dk/test/aladdin.htm

Som efter en lille test dog ikke virker efter hensigten i IE, så bare
glem det igen.

--
Benny

Fra : Cifly

Dato : 30-04-05 14:53

> Som efter en lille test dog ikke virker efter hensigten i IE, så bare glem
> det igen.
>
> --
> Benny

Det virker hos mig, bortset fra #main, der ikke når hele vejen ned. Det
ordnede jeg med:
#main
height: 85%;

Var det det du tænkte på ikke virkede i IE?

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-04-05 16:21

Cifly wrote:

> [...]
> #main
> height: 85%;
>
> Var det det du tænkte på ikke virkede i IE?

Ja, det var bare det.

--
Benny

Fra : Cifly

Dato : 30-04-05 15:56

> Som efter en lille test dog ikke virker efter hensigten i IE, så bare glem
> det igen.
>
> --
> Benny

Der var jeg nok for hurtigt i svinget. Men måske det er en anden snak, end
du tænkte på, Benny.
Men hvis du (i) ser siden nu, så er den helt gal.
Css koder er opdateret, følg evt. linket.

Fra : Cifly

Dato : 30-04-05 19:28

"Cifly" <clauss"nospam"@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Der var jeg nok for hurtigt i svinget. Men måske det er en anden snak, end
> du tænkte på, Benny.
> Men hvis du (i) ser siden nu, så er den helt gal.
> Css koder er opdateret, følg evt. linket.

Løste selv problemet med en div.scroll så det fungere med scroll bar i
stedet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-05 20:44

"Cifly" <clauss"nospam"@postkasse.net> skrev:

>Via CSS har jeg indstillet, at højden af cellen altid skal være 100% af
>skærmen.

Nej, det er på tabellen, du har sat højden til 100% og da man
ikke med valid html kan sætte højden på en tabel, så hjælper det
ikke at forsøge at omgå det ved at sætte højden med css.

Bruger du en doctype, der sætter IE i Quirks Mode, så undgår du
scroll, men med en doctype, der sætter IE i standard mode (som
den du bruger), så viser IE siderne efter standarden (sådan ca.).
--
Knud